Cheia succesului unei pagini de FB (aspiratoarele de like-uri)

aspiratorul de likeuri_andrei lumpan_colab foto

de Ana-Maria Tudorache – seminarist
foto: Andrei Lumpan – fotoreporter

Zilnic vedem pe nemuritorul Facebook diferite poze, recenzii şi fan page-uri ale unor filme, seriale sau trupe. Şi, din curiozitate, pentru că ne-a plăcut ceea ce am văzut pe news feed atunci când dădeam scroll down, intrăm pe respectiva pagină şi ne sare în ochi grămada de like-uri. Şi ne întrebăm: cum au reuşit, dom’le, oamenii ăştia să ajungă atât de cunoscuţi?! Care este combinaţia ideală dintre pasiune şi investiţie într-o pagină de Facebook?
Ei bine, înainte de a dezvălui cheia succesului unei astfel de pagini, voi trece prin unele dintre cele mai importante „aspiratoare“ de like-uri.

Prima categorie o reprezintă paginile care nu investesc bani în publicitate. Spre exemplu, bine-cunoscuta pagină „Bucureşti Optimist“, ce ne face ziua mai frumoasă cu poze inedite din locuri cunoscute şi mai puţin cunoscute din capitală.
Evident, aprecierile nu întârzie să apară, respectiva poză strângând peste 200 de like-uri în doar o oră, două. De asemenea, „Doza de Râs“ (cea adevărată, nu celelalte clone) şi „Trust me, I’m a Photographer“ sunt alte pagini foarte cunoscute, ce „aspiră“ like-uri imediat. Astfel de pagini ajung să atragă mii şi zeci de mii de like-uri datorită (re)postării unor conţinuturi constante, cât mai noi posibil, interesante sau funny şi în orice caz cu potenţial de viralitate.

Un alt exemplu de „aspirator“ este „Empower“, pagină ce îşi propune dezvoltarea şi formarea tinerilor la nivel profesional, fiind un ONG. Tot în categoria ONG-uri includem şi revista noastră de liceu, „Teen Press“.

A doua categorie este aceea în care oamenii din spatele paginilor precum Vodafone, Samsung, Coca-Cola ş.a.m.d, îşi permit să investească o groază de bani în publicitate, fiind pregătiţi special pentru a ne face pe noi să îi urmărim şi să cumpărăm de la ei.

După ce am făcut turul acestor aspiratoare, să trecem la reţeta succesului lor.
Am stat de vorbă cu creatoarea paginii „273 de locuri pe care trebuie să le vezi înainte să pleci din România“, pagină ce ne încântă zi de zi cu imagini spectaculoase din locuri care mai de care mai frumoase.
Magda Săvuică, cea care a pornit această pagină, ne-a vorbit despre începuturile ei. În august 2010 a luat naştere „273 de locuri“, din dorinţa şi pasiunea pentru locurile frumoase şi nedescoperite din România. Însă nu s-au gândit niciodată că va avea un asemenea succes, că pagina avea să devină atât de cunoscută şi că oamenii îşi vor inspira călătoriile din sugestiile acestei pagini. Acum, fanii cresc pe zi ce trece, ajungând la aproape 420.000 de like-uri.
Astfel, dorinţa de a le face bine oamenilor din jur şi de a le da variante de călătorii mai ieftine, precum şi dragostea faţă de ţara noastră, au fost principalele elemente pentru ca pagina să ia fiinţă şi, în final, să ajungă atât de cunoscută.
„Nu cred că există o cheie standard a succesului care să se aplice că regulă generală, sau dacă ar fi una, aceasta ar fi pasiunea pentru oameni, dorinţa de a le face bine, fără gânduri ascunse de îmbogăţire sau popularitate pe spatele lor“, a spus Magda Săvuică, căreia îi mulţumim pentru că ne-a deschis ochii şi pentru că ne oferă o părticică necunoscută din România.

Iată deci un alt „aspirator“ care nu investeşte bani în publicitate, ci doar pasiune, dorinţă şi timp. Reţeta succesului unei pagini pe Facebook este, fără doar şi poate, pasiunea şi dorinţa de a le face un bine celor din jur. Tu ce crezi?

Recommended Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.