Vernisaj Kaleidoscop – editia a doua

Pe 24 februarie, începând cu ora 16, la parterul Universităţii Hyperion, o parte din studenţii anului doi ai Facultăţii de Jurnalism, au organizat o expoziţie de fotografie. Evenimentul a fost public, la acesta au luat parte atât profesori, studenţi din alţi ani, cât şi persoane din afară. Sub coordorarea profesorului Vlad Leu, 18 studenţi au participat cu fotografii. În cadrul expoziţiei s-a ţinut şi o tombolă pentru invitaţi, în care s-a pus în joc un zbor de agrement oferit de firma Aventura Card.

Ideea expoziţiei a pornit în 2010, când profesorul de fotografie Vlad Leu strânsese o echipă dintre cei mai buni fotografi aflaţi la jurnalism, în prezent în anul trei. Acesta fiind profesor şi la Arte, dar şi la Jurnalism, în cadrul aceleiaşi universităţi, s-a gândit să le insufle partea estetică şi micilor jurnalişti în devenire. Anul acesta propusese organizarea unei alte expoziţii, însă studenţii au hotărât să păstreze tradiţia, respectiv numele, şi să organizeze o altă ediţie, păstrând linia.

Întrucât cele 200 de fotografii au fost diferite ca stil şi ca tehnică, tema de caleidoscop s-a mulat foarte bine şi anul acesta. Printre fotografii, s-au numărat foarte multe imagini de la protestele din Piaţa Universităţii, din diverse zone rurale şi din zona aviaţiei, unele fiind surprinse chiar din avion. De asemenea, am putut să observăm o paletă largă de peisaje citadine, peisaje rurale, portrete, fotografii macro şi alte genuri fotografice, atât color, cât şi alb-negru.

La expoziţie au fost prezenţi şi decanul Facultăţii de Jurnalism, Ion Marin, dar şi rectorul Ion Spânulescu, care au vorbit în cadrul unui interviu despre proiectele studenţilor, arătându-se încântaţi de ideea lor. Domnul Decan a fost amuzat că uitase să vină la vernisaj, amintindu-şi în ultima clipă.

Fotografiile au surprins partea artistică, dar şi cea evident legată de fotojurnalism. Decorul, respectiv suportul pe care s-au prins printurile cu cârlige de lemn, a constat într-o reţea din sfoară realizată integral de expozanţi. După cum a afirmat şi profesorul coordonator, s-a mers involuntar, în această ediţie, pe tradiţie. Acesta a dat indicaţii atunci când a fost solicitat, dar i-a lăsat pe studenţi să îşi organizeze în propriul stil expoziţia. Principala sa misiune a fost de a face o selecţie a fotografiilor.

Expozanţii s-au preocupat de promovarea pe internet, reţele de socializare, de cumpărarea materialelor necesare pentru vernisaj, de aranjarea acesteia, prin urmare stând de vorbă cu ei, aceştia se aflau atât în calitate de fotografi, cât şi organizatori. Unul dintre partenerii evenimentului, respectiv magazinul F64, i-a răsplătit pe tineri cu un curs de fotografie.

Cei din anul trei de la Jurnalism au fost surprinşi de continuarea ideei lor şi o parte dintre aceştia, parte a postului Hyp tv, al facultăţii, au filmat evenimentul. Astfel, ei şi-au făcut practica în mini-proiectul de televiziune, luând interviuri de la studenţii mai mici ca an, implicaţi în organizarea expoziţiei.

Expoziţia va rămâne deschisă timp de două săptămâni din data inaugurării, în corpul B al Universităţii Hyperion şi urmează să fie mutată la Uniunea Cineaştilor.