Teatru-forum în C.N. „Spiru Haret“

de Silvia Petre – redactor

În data de 29 aprilie a avut loc prima reprezentaţie a Clubului IMPACT din C.N. „Spiru Haret“. Această reprezentaţie a constat într-o piesă de teatru-forum (teatru cu implicarea directă a publicului), în care publicul trebuia să identifice o problemă din comunitate.

În cazul de faţă era vorba despre formarea personalităţii, influenţa anturajului asupra unui tânăr, deciziile pe care acesta trebuie să le ia zi de zi şi toate evenimentele care contribuie la felul său de a fi. Subiectul piesei a fost o elevă de liceu, care făcea parte dintr-un grup considerat nu foarte „cool“, din cauză că nu chiulea, nu mergea în baruri ş.a.m.d. Însă, într-o zi aceasta a fost provocată să meargă cu un alt grup, care făcea exact opusul lucrurilor cu care ea fusese obişnuită. Finalul a fost unul aproape tragic, din cauza naivităţii personajului principal, care a ajuns să dea o petrecere fără ştirea ei, când părinţii erau plecaţi, ignorînd sfaturile prietenilor adevăraţi.

După prezentarea piesei, publicul a fost invitat să comenteze reacţiile fiecărui personaj, cum ar fi fost corect, ce ar fi făcut în locul lor, lucru care s-a concretizat în reluarea piesei. Însă, de această dată, cine avea vreo idee care ar fi putut schimba cursul lucrurilor, trebuia să bată din palme, piesa se oprea, acesta înlocuia un personaj liber ales, iar piesa continua, având contribuţia fiecărui participant din public care se implica.

În final, după ce se identificase problema, prin acele intervenţii s-a propus o soluţie de mijloc, care a rezolvat conflictul şi a dus la o întărire a personalităţii personajului principal.

La piesă au mai fost invitaţi şi membri ai Clubului IMPACT din C.N.B. „George Coşbuc“, dar şi un reprezentant al Fundaţiei „Noi Orizonturi“.