de Cristina Dinescu – redactor
sursa foto: https://masca.ro/

Atunci când păcatul carnal devine incestuos, iar obsesia acaparează imaginea de ansamblu, vă puteţi face o idee despre musicalul „Salome“, jucat în sala Jacques Lecoq a Teatrului Masca. După opera lui Oscar Wilde, regizorul Răzvan Alexandru Diaconu a realizat atât punerea în scenă, cât şi muzica, note ce au sfâşiat sufletele spectatorilor.

Privind în afara contextului biblic al tăierii capului Sf. Ioan Botezătorul (Alexandru Nagy), piesa de teatru o arată pe Salome (Emilia Manea), prinţesa Iudeei şi fiica împărătesei Herodiada (Anamaria Pîslaru), cum încearcă să lupte împotriva tuturor obsesiilor adânc înrădăcinate în suflet, dar în plasa cărora cade în mod inevitabil. Nepoată a regelui Irod (Sorin Dinculescu), care ulterior devine tatăl ei vitreg, ea este scârbită de privirile devoratoare cu care acesta o dezbracă neîncetat.

De-a lungul piesei, Salome este văzută în două ipostaze: iniţial admiră, respectă şi doreşte să atingă puritatea, dar mai târziu dezvoltă o obsesie pentru trupul profetului Ioan Botezătorul, nebunie ce o conduce direct spre propria nefericire. Nefiindu-i satisfăcută dorinţa, aceasta ordonă tăierea capului celui ce a îndrăznit să i se opună.

Întregul spectacol este mai mult o „disecţie psihologică“ a personajelor, unde se pot vedea cu uşurinţă slăbiciunile, setea pentru putere, demonii ce îi bântuie pe fiecare în parte, lipsa totală de morală sau etică. Acţiune murdară într-un cadru obscen

Recommended Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *