Seneca Anticafe- ce, cum si unde

Seneca Cafe1_Olivia Mihale_Fotograf al RCTP_2 (1)

de Alexandra Ficiu – seminarist

Mergând pe strada Ion Mincu, vis-á-vis de C.N.I. Tudor Vianu, am observat o apariţie nouă pe „strada mea“. Prin geam, se văd nişte mese şi multe, foarte multe cărţi. Ceea ce părea a fi o cafenea micuţă, s-a dovedit a fi un concept inedit, nemaiîntâlnit în România.

Lângă uşă, pe o tăbliţă, scrie „Ceai şi cărţi – opt lei pe oră“. Recunosc că a fost primul fapt straniu care mi-a atras atenţia- „Cum adică, atât de puţin?! Şi cum adică, doar ceai? Ceva pare în neregulă“, gândeam eu.

Aşa că, într-un final, am trecut pragul. Am fost primită de o domnişoară zâmbăreaţă, care emana entuziasm şi căldură. M-a întrebat dacă sunt familiarizată cu acest concept şi, la răspunsul meu negativ, a început povestea.

Seneca este o anticafenea, mai precis un loc în care se plăteşte timpul petrecut acolo, iar nu consumaţia. Înainte de a mă aşeza, am fost invitată să aleg dintr-un coşuleţ personajul pe care vreau să îl reprezint de-a lungul şederii mele. Din câte am observat, variantele sunt foarte interesante. Eu l-am ales pe Goethe, apoi m-am dus în căutarea preferatului meu, ceaiul. Am găsit felurite posibilităţi, unele chiar fascinante, de exemplu, ceai cu aroma de Mocha. Mini bucătăria care se află la dispoziţia clienţilor este bine dotată, cu tot ceea ce ţi-ar putea folosi, inclusiv cele necesare în cazul în care îţi aduci mâncare cu tine. Da, ai auzit bine!

Seneca Cafe1_Olivia Mihale_Fotograf al RCTP_1 (1)

Spre deosebire de celelalte localuri, aici îţi poţi aduce ce mâncare vrei tu, de unde vrei tu. Pe lângă ceai, vizitatorilor le sunt oferite tot soiul de gustări, cum ar fi biscuiţi, covrigei şi fructe.

M-am întos la masă, iar pe rafturile de lângă mine am observat cărţi în rusă şi o carte de Andrei Pleşu, moment în care m-am declarat cucerită de acest loc. După un timp de dumerire, m-am perindat printre restul cărţilor, unde am descoperit opere filozofice foarte bine cotate. Apoi, am văzut un colţ cu cărţile lui Freud, ceea ce mi s-a părut o alegere inspirată şi un motiv în plus pentru a mă reîntoarce la Seneca.

Se găsesc jocuri de board, iar cel mai interesant item pe care l-am găsit a fost „Borcanul cu umor“. După cum îi spune şi numele, este un borcănel înăuntrul căruia se află hârtii, fiecare curprinzând replici faimoase şi amuzante din câte un domeniu. Vă sfătuiesc să îl căutaţi şi voi, pentru că citirea câtorva astfel de citate va destinde în mod sigur atmosfera. Secţiunea de cărţi desparte spaţiul dedicat lucrului de cel dedicat relaxării împreună cu prietenii. Astfel, în spate, locul este amenajat pentru desfăşurarea activtăţilor tale, oricare ar fi acelea: sedinţe de grup, proiecte, etc.. Poţi imprima, folosi calculatoarele şi chiar videoproiectorul.

Seneca Cafe1_Olivia Mihale_Fotograf al RCTP_7 (1)

Putem spune, deci, că Seneca Anticafe este spaţiul ideal pentru învăţat sau făcut proiecte, atunci când vrei să scapi de monotonia camerei tale. Cu toate acestea, este la fel de potrivită şi pentru o ieşire cu prietenii într-un alt fel de loc faţă de cele deja frecventate.