Lansare “Suma zilelor”

suma zilelor

de Ruxandra Şiclovan – colaborator

Miercuri, 2 martie, în salonul de ceai Bernschutz & Co., aflat în apropiere de Grădina Icoanei, a avut loc lansarea cărţii unei celebre scriitoare de origine chiliană: Isabel Allende.

suma zilelor

Într-un cadru destul de restrâns, dar prietenos, s-au adunat până în jurul orei 18:00, oameni interesaţi de noua carte tradusă şi în limba română, „Suma zilelor“, un volum de memorii în care personajul principal este autoarea însăşi, supusă la una dintre cele mai grele încercări ale vieţii, şi anume cea a pierderii propriului copil (la eveniment a asistat de asemenea şi ambasadoarea Chile în România, Maria Eliana Cuevas).
În interiorul cărţii regăsim, de asemenea, personaje precum soţul lui Isabel, Willie, şi chiar pisica acestora, Olivia, volumul fiind o „pledoarie pentru iertare, iubire şi pentru tot ce îţi dă familia“.

suma zilelor

Prima a vorbit Marina Constantinescu, caracterizată de către colegele sale drept „unul dintre cei mai buni critici de teatru din România“. Părerea acesteia despre carte a fost evidenţiată scurt şi la obiect: „Această carte are lumini şi umbre“.

suma zilelor

A urmat la microfon Mihaela Spineanu-Frank, redactorul-şef adjunct al revistei Elle, care a purtat o convorbire telefonică cu însăşi Isabel Allende (ce susţinea: „cel mai greu lucru este să stau pe scaun 8-10 ore“), scriitoarea făcându-şi deja un obicei în a începe o carte pe 8 ianuarie, pentru a fi asigurată că nu va fi un eşec total, fapt specificat şi în volumul „Suma zilelor“. După spusele doamnei Frank, „Suma zilelor“ este „o carte pe care o să o citiţi foarte repede.“

suma zilelor

Elisabeta Lăsconi specifică faptul că va exista o continuare a cărţii, deoarece pe ultima pagină, în afară de cuvântul „sfârşit“, există şi o paranteză în care scrie „deocamdată“.
De asemenea, au vorbit şi Cornelia Rădulescu şi Denisa Comănescu, pentru a prezenta cartea în care prima persoană de care se râde şi cu care se râde este chiar Isabel.

suma zilelor

Pentru a întreţine atmosfera plăcută create de discursurile celor 5 femei de succes, invitatul special, Maxim Belciug, ne-a încântat auzurile cu muzica emisă din chitara sa spaniolă, melodii în care cântăreţul reuşeşte să îmbine veselul şi tristul, şi acompaniază cu un fundal muzical recitarea Danei Dogaru, celebra actriţă care în prezent poate fi urmărită la Teatrul Bulandra în piesa „Ivanov“ (piesă aflată în regia lui Andrei Şerban).

suma_zilelor

În fragmentele recitate, Dana Dogaru interpretează cu excelenţă autoironia pe care o transmite Isabel Allende în cartea sa, şi încă după lecturarea unei mici părţi din volum putem deduce importanţa familiei în viaţa scriitoarei, desfiinţarea acesteia fiind lucrul cel mai negativ care i s-ar putea întâmpla.

suma zilelor

După ce şi-au savurat ceştile de ceai şi s-au delectat cu discursurile şi lecturarea unor fragmente din carte, cei care au asistat la eveniment au început să plece. Se putea citi de pe faţa acestora că aşteaptă cu nerăbdare apariţia viitorului volum scris de Isabel Allende. Şi noi suntem nerăbdători şi ne dorim ca următorul volum să apară cât de curând.

suma zilelor