Gypsy punk revolution cu Gogol Bordello

Gogol Bordello - preluat. apropo.ro

de Maria Cârstian – redactor

Vai, dar ce nebunie, ce încântare a fost pe 9 martie la concertul celor de la Gogol Bordello! Concertul a făcut parte din turneul „We comin’ rougher“ ce promovează ultimul album al trupei, „Trans-Continental Hussle“. Evenimentul a fost adăpostit de Sala Palatului şi zău că nu se putea alege un loc mai nepotrivit. Cum să pui oamenii să danseze printre atâtea scaune?

DJ-ul, Pedro Erazo, ne-a făcut încălzirea, spunându-ne că toţi avem ceva în comun: „We have corruption“. Apoi, mare surpriză mare, când, în difuzoare, după un cântec marca Iggy Pop, s-a auzit maneaua lui Ionuţ Cercel: „Made in Romania“ (citit, bineînţeles, cum se scrie). Cam aşa au înţeles organizatorii fenomenul gypsy-punk şi aşa s-a lăsat cu fluierături şi huiduieli la Sala Palatului. Dar s-a trecut uşor peste incident atunci când doi ruşi, un etiopian, un israelian, un ecuadorian şi un american, acompaniaţi de o chinezoaică scoţiană şi susţinuţi de un ucrainean în pantaloni trei sferturi şi cu un zâmbet imens pe faţă, au intrat pe scenă. „Ţe faci, Bucureşti?“ ne-a întrebat nelipsitul Eugene Hutz, cu o sticlă de vin în mână, iar dansul şi zbânţuiala au început imediat cu primele acorduri din „Tribal connection“.

Gogol Bordello - preluat. apropo.ro 2

Apoi, în lumină de reflectoare aurii, Hutz a strigat: „Ce se întâmplă aici? Nu suntem la o întâlnire de partid! Noi facem artă, nu politică!“. Umorul său a schimbat luminile din auriu în verde şi a încălzit atmosfera din sala fost ceauşistă, ca mai târziu acesta să spună într-o română drăguţă: „Dedic aţeastă piesă activiştilor din primul rând!“.

Acordurile te-au dus la delir, piesele ţi-au fost cunoscute, iar oamenii de pe scenă au rămas absolut minunaţi, în ciuda timpului şi a celebrităţii adunate de la ultima întâlnire cu românii. Eugene s-a alăturat nebuniei generale şi a cântat a treia piesă, „Wonderlust king“, alături de cei din primul rând, ca apoi, întorcându-se pe scenă, să spună fericit: „Îmi pare bine să vă cunosc!“.

Gogol Bordello - preluat. bestmusic.ro

Mai târziu un pic, am vorbit şi despre nunţi. Şi unde pui că Gogolii au fost deja la o nuntă românească! Verdictul? „It was pretty good, they had supplies to last three days“, ne-a zis Hutz dând startul melodiei „American Wedding“. Alte piese adunate-n concert au fost: „Immigraniada“, „Pala tute“, „Not a crime“, „Start Wearing Purple“, „Sacred Darling“ (pentru cunoscători), dar şi două piese mai lente, la fel de apreciate: „Sun is on my side“ şi „Alcohol“. Au dedicat piese şi „prietenilor“ de la Fanfara Ciocârlia şi din Taraful Haiducilor (cu care au cântat în 2009, dar pe care nu i-au uitat).

Şi uite-aşa, ne-am dansat o seară-ntreagă şi-am reuşit să „rupem vraja“. Dar nu şi vraja concertului! Căci, chiar şi cu prietenii de trupă plecaţi în culise, după două bis-uri, Eugene Hutz rămânea lipit de microfon, transpirat şi zâmbitor, cântând în continuare piesa din difuzoare, „Redemption Song“.

Gogol Bordello - preluat. metalhead.ro

Astfel, concertul Gogol Bordello a fost mai mult o petrecere. O petrecere în care am dansat până la epuizare, în care ne-am împiedicat de scaune, în care, poate, ne-am făcut noi prieteni. O petrecere cu oameni nebuni şi frumoşi!