Roll It! – Sin City (2005)

roll it! - sin city (2005)

roll it! - sin city (2005)

de Andrei Antonescu – redactor

„Făcând o cotitură potrivită în Sin City, poţi găsi orice!“. În regia lui Frank Miller, Robert Rodriguez și Quentin Tarantino, „Sin City“ este un produs cinematografic remarcabil. Totul este necenzurat, and i like it!
Realizat în stilul filmelor din anii ’40, respectiv ’50, filmul ne oferă trei poveşti simple dar tragice, ale unor eroi apatici, cuprinşi de o dorinţă periculoasă de a aduce dreptate în cauzele lor, dar şi într-un oraş mâncat pe de-a-ntregul de corupţie şi crimă.

Filmul ăsta are stil! Primul lucru pe care mi l-am spus în minte, când am văzut primele imagini. Nu atrage doar prin tehnica de filmare, jocul de culori, sau actriţele mişto.

Filmul este împărţit în trei acte, iar prima poveste se numeşte „The Hard Goodbye“. Marv (Mickey Rourke), este un om sufletist, dar desfigurat, care are parte de dragostea unei femei pentru o singură noapte. Din păcate, aceasta este ucisă, iar Marv jură să o răzbune. Dementul nostru este atât de hotărât să-şi ducă misiunea la bun sfârşit, încât este în stare să ucidă un om al bisericii.

A doua poveste se numeşte „The Big Fat Kill“. Shellie (Brittany Murphy) este o chelneriţă simpatică, care se bucură de o noapte frumoasă alaturi de Dwight Mccarthy (Clive Owen), un bărbat care o tratează cu respectul cuvenit, dar sunt deranjaţi de Jackie Boy (Benicio Del Toro), un fost iubit maniac şi abuziv. Dwight observă natura bolnavă a intrusului, aşa că se decide să scape pământul de un sociopat. Îşi duce misiunea la bun sfârşit, totuşi, face o mare greşeală pe parcurs, şi trebuie să cureţe dovezile cât mai rapid posibil.

Ultima poveste se numeşte „That Yellow Bastard“ şi continuă începutul filmului. John Hartigan (Bruce Willis), este un detectiv cu o ultimă misiune pe coadă, până la pensie. Acesta urmareşte un pedofil, care în mod coincidental, este fiul senatorului Roark (Powers Boothe) un om corupt şi nemilos. Cum Hartigan este un erou tradiţional care nu se lasă intimidat de orişicine, acesta porneşte pe urmele lui Roark Junior (Nick Stahl) şi reuşeste să o salveze pe Nancy Callahan (Jessica Alba), fata care ar fi putut să devină a patra victimă.

Lucrurile iau o turnură nefavorabilă pentru bravul nostru detectiv şi se trezeşte ieşit din închisoare, după 8 ani de acuzări false, nevoit să o salveze din nou pe micuţa Nancy Callahan.

Filmul este bazat pe un roman grafic, cu acelaşi nume, realizat de Frank Miller, tipul care a realizat şi 300, alt film bizar şi extraordinar și care este foarte citat în ziua de azi, mai ales pe 9gag.

Sin City oferă spectatorului un univers incredibil de viciat, atât de murdar încât, chiar şi eroii de odinioară, sunt deformaţi mai ales din punct de vedere moral. Unicul motiv care îi separă de infractori este ori dorinţa de răzbunare justificată printr-o oarecare dreptate legală, ori dorinţa de a impresiona. Distribuţia este din „înalta societate cinematografică“, ceea ce înseamnă ca nu o să ai parte de greşeli emotive în filmul ăsta. Daca cineva este nervos, îţi spun eu, este al dracului de nervos, cu alte cuvinte, kudos actorilor. Desigur, pentru a se păstra aspectul şi sentimentul acela de neo-noir, specific aniilor ’40, filmul chiar este exagerat pe alocuri, iar pentru alţii este nostalgic.

Filme precum: „V For Vendetta“, „Kick-Ass“, „Watchmen“, „300“, „The Crow“, „Wanted“, „From Hell“, „Hellboy“, şi multe altele, au avut parte de un răspuns pozitiv din partea criticilor şi fanilor de pretutindeni şi sunt în prezent o mină de aur pentru producătorii de la Hollywood. Pe mine nu mă deranjează, pentru că am avut parte de nişte filme grozave de-a lungul timpului.

Muzica din film este compusă de Robert Rodriguez, în colaborare John Debney („Cutthroat Island“, „The Passion Of Christ“) şi Graeme Revell („Blow“, „Freddy VS Jason“, „Daredevil“, „Pineapple Express“). Muzica este antrenantă şi în perfectă armonie cu imaginile, mai ales tema muzicală.

Tot nu îţi este de ajuns? Eu zic că da, filmul merită, pentru că şi tu eşti un corupt, toţi suntem, şi fiecare oraş din lume este plin de păcate. Mi-a placut foarte mult filmul ăsta, de când l-am văzut în 2005, şi eram destul de mic pe atunci, asta înseamnă că sunt destul de dezaxat, aşa-i? Oh my god, o să ajung în iad.