Rencontres

Rencontres

de Laura Ioana Tătaru – colaborator

Recent, am mers pentru prima dată la Teatrul de pe Lipscani, un loc minunat unde au loc numeroase piese de pantomimă şi teatru. Cum Centrul Vechi este o locaţie la mare căutare printre oamenii din ziua de astăzi, nu văd de ce nu şi-ar putea rezerva oricine două ore din timpul lor liber pentru a păşi într o lume a artei, un lucru pe care, cu siguranţă, nu îl vor regreta!

Norocul meu a fost că am prins la început o conferinţă plină de umor şi carismă din partea cunoscutului actor şi regizor Dan Puric, care ne-a introdus treptat într-o atmosferă plăcută şi ne-a stârnit curiozitatea de a viziona una dintre cele mai premiate şi apreciate piese de pantomimă, şi anume „Rencontres“. Această mini-capodoperă a fost montată, gândită şi jucată de cuplul Violeta Totir şi Dragoş Hululuba.

Piesa debutează cu personajele alb-negru, un EL şi o EA, gata să ne prezinte într-un cadru romantic, dar în acelaşi timp hilar, poveştile de dragoste bine cunoscute de publicul autohton, şi anume cele din filmele care au făcut istorie: „Casablanca“, „Titanic“ şi chiar „Singing in the Rain“. Actorii au izbutit să intre în pielea acestor protagonişti incontestabil de bine, lucru observat de cei prezenţi în sală, care nu au ezitat să îi aplaude după fiecare scenă interpretată !

Materia primă a acestei piese constă în reflexele zilnice, de la zâmbet, încruntare, la îmbrăcat, pieptănat, mâncat, pe care autorii spectacolului „Rencontres“ le „mimează“, le „joacă“ şi chiar le „dansează“, Dragoş Hululuba uimind pe cei prezenţi cu o minunată demonstraţie de step şi tango alături de actriţa Totir. Muzica joacă şi ea un rol important în derularea piesei, fundalul sonor îndulcind urechile auditoriului cu melodii franţuzeşti, englezeşti extrase din fimele menţionate mai sus.

La final, sala a explodat de aplauze, actorii fiind nevoiţi să se întoarcă la cererea publicului pe scenă de mai multe ori primind flori şi cuvinte de laudă (inclusiv din partea domnului Dan Puric).