Cand ii spunem „La multi ani!“ Bucurestiului?

La Multi Ani Bucuresti_Ioana Gheorghiu_seminarist-10

de Ana-Maria Pop – reporter

Oare ce ar fi mai frumos ca, trei zile din luna septembrie a fiecărui an, să uităm de toate problemele pe care le avem, să nu ne mai gândim la cât de mult am vrea să plecăm din orașul nostru „sufocant“, ci doar să-i sărbătorim ziua așa cum se cuvine? Fără stres și fără să fim presați de timp, trebuie să ne facem loc în agendă pentru zilele Bucureștiului, pe 18, 19 și 20 septembrie, fiind datele oficiale pentru celebrarea a 556 de ani de la atestarea documentară a Bucureștiului. Scuzele nu sunt acceptate! Este o ocazie de neratat să vezi frumusețea unică a locurilor din oraș în toată splendoarea lor. Organizatorii acestui eveniment deosebit ne-au promis distracție cât cuprinde și chiar s-au ținut de cuvânt la fiecare ediție.

Ca de obicei, vom sărbători așa cum le place cel mai mult bucureștenilor: cu muzică bună, dans, lumini, cultură urbană, nelipsita „Bătaie cu flori“ din parcul Herăstrău și spectacolul favorit al evenimentului – IMapp Bucharest. Nici nu e de mirare că oamenii se înghesuie la toate activitățile din cele mai mari parcuri și piețe din capitală, având în vedere faptul că vor pleca acasă cu amintiri de neuitat. E adevărat, majoritatea activităților deja și-au pus amprenta pe inimile publicului, care se înmulțește de la an la an.

La Multi Ani Bucuresti_Ioana Gheorghiu_seminarist-20

Cum oamenii Bucureștiului sunt diferiți, așa sunt și concertele, pentru toate gusturile, de la muzică simfonică, alternativă sau folk, până la electronică. Însă, un eveniment cu totul deosebit de la care nu puteți lipsi este spectacolul de video-mapping, IMapp Bucharest, fiind unul dintre cele mai impresionante din toată lumea. Ne putem considera norocoși că avem ocazia să participăm la acest concept creativ care are loc în fiecare an, în Piața Constituției.V-ați gândit cum ar fi să priviți un ecran cu o suprafață de 20.000 de metri pătraţi? Ar fi un efect „wow“, corect? Ei bine, de asta veți avea parte dacă veți privi Palatul Parlamentului, împânzit de imagini 3D. Ele au creat un show în adevăratul sens al cuvântului care a lăsat publicul cu gura căscată, de fiecare dată, datorită culorilor extraordinare, formelor și complexității lor.

În plus, anul acesta a fost introdusă o nouă secțiune, numită Still Mapp-Picture Competition care încurajează artiștii autohtoni. Munca lor va fi apreciată de public, iar cele mai bune fotografii vor fi proiectate pe fațada clădirii, pe 19 septembrie.

La Multi Ani Bucuresti_Ioana Gheorghiu_seminarist-28

Apoi, ca în fiecare an, va urma un concert susținut de artiștii mult iubiți de bucureșteni. Cum au reușit elevii să uite de teme și stres, iar adulții de toate grijile de la birou? Simplu. Au transformat Piața Constituției într-o discotecă de unde nu ar mai fi vrut să plece și unde fiecare s-a distrat cum a vrut. Anul acesta vor urca pe scenă cei de la Suie Paparude, ROA, Moonlight Breakfast, Tolouse Lautrec, Parov Stelar și Golan.

Mai mult, noaptea dintre 19 și 20 septembrie a fost numită „Noaptea Albă a Bucureștiului“. Chiar dacă nu a mai avut loc până acum, promite că străzile din Centrul Istoric vor fi populate cu animații proiectate, display-uri luminoase, jocuri de laser și sunet. Sună bine, nu?

P.S: Nu vă uitați aparatele de fotografiat! Printre sutele de selfie-uri, pagina voastră de Instagram va prinde mai multă culoare cu ajutorul unor imagini speciale de la aceste evenimente și vor demonstra că Bucureștiul este cu adevărat frumos, dacă ne facem puțin timp să-l privim mai atent.