Summer Well 2015 – Viata de festival cu bune si cu rele

11865017_903534736359553_5931656567088910381_o

de Teodora Ciobanu – reporter

În weekendul 8-9 august 2015, la Domeniul Știrbey din Buftea s-a ținut a cincea ediție Summer Well. Festivalul, recunoscut la nivel internațional, a încântat și anul acesta iubitorii muzicii indie cu un line up variat și multe alte alte surprize. Porțile Domeniului Știrbey s-au deschis în ambele zile la ora 15.00, iar concertele au început în jurul orei 17.00.

Prima zi de festival a debutat în forță cu Circa Waves, o trupă de indie rock din Liverpool. Aceștia au transmis publicului energia lor pozitivă, iar fanii i-au răsplătit fredonând împreună cu ei versurile cunoscutei melodii „T-shirt Weather“. A urmat Kwabs, interpretul hit-ului „Walk“. Muziciaul londonez a menținut atmosfera energică, iar publicul a dansat neobosit pe beat-urile sale. Au urcat apoi pe scena Summer Well cei de la The Maccabees. Formația sărbătorise cu o zi înainte succesul noului lor album, „Marks To Prove It“, primul din cariera trupei care a ocupat locul unu în topuri. Astfel, ei și-au răsplătit fanii cu un concert incendiar unde au cântat noi melodii precum „Marks To Prove It“, „Kamakura“ și „Spit It Out“. Nu au lipsit din setlist-ul lor nici cântece mai vechi precum „Pelican“, „No Kind Words“ sau „I Will Love You Better“.

11872066_903534129692947_1571092086951826628_o

Odată cu lăsarea serii, a avut loc concertul La Roux. Fanii au fredonat alături de cântăreața britanică melodii celebre precum „Bulletproof“ sau „In For The Kill“, dar și cântece mai noi ca „Let Me Down Gently“ și „Uptight Downtown“ de pe albumul „Trouble in Paradise“ (2014). A urmat apoi ultima trupă a zilei, Foals. Cunoscuți pentru celebra lor melodie „My Number“, aceștia au finalizat prima zi de festival cu un concert incendiar de unde nu au lipsit piese precum „Spanish Sahara“ sau „Two Steps Twice“, dar nici melodii de pe noul lor album, „What Went Down“, ce va fi lansat pe 28 august.

A doua zi a festivalului a început cu câteva probleme tehnice în ceea ce privește sonorizarea în timpul primelor două concerte – Sohn și Foxes. Din fericire, problemele au fost rezolvate rapid și restul formațiilor nu au fost afectate. Trebuie însă admirată dedicația publicului care nu a fost descurajat, cântând și dansând pe melodiile celor doi artiști. A treia formație a zilei a fost Jungle. Deși sunt o trupă relativ nouă, au impresionat publicul prin originalitatea lor, cântând melodii precum „Time“, „Platoon“ și „Busy Earnin’“, iar noi suntem siguri că au plecat din România cu o mulțime de noi fani.

11845090_903533793026314_4950861955073601731_o

Următorul concert a fost al celor de la The Wombats, întorși pentru a doua oară pe scena Summer Well. Ei au fost primiți cu brațele deschise de fani, care le-au dus dorul de la ultimul concert în România, din 2011. Formația a cântat melodii consacrate ca „Moving to New York“, „Tokyo (Vampires & Wolves)“, „Let’s Dance to Joy Division“, dar și câteva melodii precum „Give Me a Try“, „Emoticons“ și „Greek Tragedy“, de pe noul lor album „Glitterbug“ (lansat în luna aprilie).

În final, cunoscuta formație Kasabian a încheiat festivalul cu un concert legendar ce va rămâne cu siguranță în istoria festivalului. Trupa britanică s-a reîntors în România după mai bine de opt ani, însă așteptarea a fost răsplătită printr-un spectacol desăvârșit cu un setlist complex care ne-a amintit ce înseamnă cu adevărat muzica bună. Printre melodiile cântate au fost „Bumblebee“, „Eez-Eh“ și „Stevie“, de pe ultimul album al formației, „48:13“ (lansat în 2014). Nu au lipsit însă nici hit-urile mai vechi precum „L.S.F.“, „Shoot the Runner“, „Underdog“ și, ironic din punct de vedere al țării în care s-a ținut concertul, „Vlad The Impaler“. Membrii trupei au fost comunicativi, iar publicul i-a răsplătit cu aplauze și strigăte.

11221367_903531609693199_7081064977403724488_o

Totuși, când vine vorba de Summer Well, muzica nu este singurul lucru important. Supranumit „Un festival ca o vacanță“, acesta oferă publicului și alte oportunități de distracție. Anul acesta, cei prezenți au putut să exploreze Labirintul Amococo și să privească un documentar, sau să se dea în leagăne în zona de relaxare. Mai mult, nu au lipsit nici standul de jocuri Oculus Rift sau clasicele pistoale cu apă pentru tras la țintă, iar pentru cei care doreau să viziteze Domeniul Știrbey, organizatorii au pus la dispoziție tururi organizate. Mai mult, sponsorii festivalului, precum Orange sau Burn, au pus și ei la dispoziție activități pentru participanții la festival. La capitolul mâncare și băutură, Summer Well a fost net superior celorlalte festivaluri din România, având, ca în fiecare an până acum, multiple baruri și food courts cu opțiuni pentru toate gusturile.

Un alt lucru pe care l-am apreciat anul acesta a fost întoarcerea la origini a festivalului. După două ediții sold out, cu peste 8000 de spectatori, a fost interesantă o ediție cu un public numeros, dar unde te puteai plimba și relaxa fără să stai la cozi imense. Așadar, considerăm Summer Well 2015 un succes în materie de festivaluri și așteptăm să vedem ce surprize ne vor pregăti organizatorii la ediția din 2016.