Am fost la festivalul de film „SUPER“

IMG_2866

text si foto de Olivia Mihale – laborant foto

„Plantelor 47“, „Cinema Studio“, „Cărtureşti“ şi „Question Mark“ au fost locuri extrem de căutate în perioada 11- 14 iunie. Asta nu neapărat pentru că ar avea ele ceva în comun în mod normal, însă acum s-a făcut o excepţie. Pe parcursul acestei perioade, în aceste locuri, a fost susţinut festivalul de film pentru adolescenţi (şi nu numai) „SUPER“.

Ajuns la ce-a de-a treia ediţie, acesta a adus iubitorilor de scurt şi lung metraje ocazia de a-şi delecta privirile cu o serie de filme realizate de adolescenţi, cât şi de a lega noi prietenii. Organizat de liceeni, SUPER s-a răspândit în mult mai multe planuri decât în cel al artei cinematografice. Astfel, în cele patru zile, au fost exploatate artele vizuale, plastice cât şi muzicale – dacă e să ţinem cont de coloana sonoră a filmelor.

Deschiderea festivalului a avut loc odată cu vernisajul din „Plantelor 47“. Acolo, artişti nedescoperiţi încă, de vârste diferite, şi-au expus lucrările. Tema expoziţiei a fost coşmarul, aceasta denumindu-se întocmai: „Coşmar“. Cei care au avut oportunitatea de a-şi expune fie desenele, picturile sau pozele au fost aleşi dintre o groază de oameni dornici să-şi arate talentul, intrând în concursul făcut de cei de la „SUPER“ pentru expoziţie.

IMG_2891

În a doua zi, a avut loc deschiderea competiţiei de scurt metraje, la orele 19:00, la „Cinema Studio“. În contrast cu anii precedenţi, în acest an au fost înscrise foarte multe pelicule, în jur de 100, evenimentul luând o amploare extraordinară. Acestea s-au încadrat în cele patru secţiuni le festivalului şi se puteau califica pentru premiul juriului, format în acest an din Tudor Cristian Jurgiu, Ivana Mladenovic, Patrick Brăila şi Karin Budrugeac, şi premiul publicului.

În ultimele două zile au avut loc restul competiţiilor, în număr de trei, cât şi un workshop intitulat „FRIENDS“. La acesta au participat filme realizate în anul 2014 prin diferite proiecte educative sau ateliere de film. Cu toate acestea, cea mai aşteptată parte a festivalului a fost seara „Spoof Box-ului“, unde au fost proiectate diferite parodii şi comedii. Totul s-a încheiat cu petrecerea de final din „Question Mark“.

Câştigători ai acestei ediţii de „SUPER“ au fost: premiul publicului – „Criterion“, realizat în colaborare cu festivalul „Young Cuts“, Canada; premiile pentru cele mai bune filme din atelier – „Policlinica. Prima filmare“, regia: Agata Tabacu și Daniela Gheorghe și „T 3005“, regia: Radu Moldoveanu, Bogdan Brîncuș, Daniela Gheorghe; mențiunea specială a juriului – „Un Bârlad, tren“, regia: Alexandra Diaconu; premiul Super 2015 – „Whatever“, regia: Christian Roncea.

IMG_2928

Ediţia aceasta a fost cu adevărat SUPER şi de abia aşteptăm să vedem ce va aducea cea de anul viitor. Iar dacă nu ai trecut măcar din curiozitate pe la unul dintre evenimente, la anul sigur trebuie să partcipi.