Carte – Drive

Carte - Drive

Carte - Drive

de Thomas Barbulescu – redactor

„Ce anume ne motivează cu adevărat“. Acestea sunt primele cuvinte pe care le observi atunci când te uiți la această carte. Intrigant, nu? Te face să te gândești cu adevărat la lucrurile care te determină să te ridici dimineața din pat. Fie că este prietena, mama, școala sau chiar alarma de la ceas, Drive analizează acești factori și oferă un diagnostic îngrijorător: în majoritatea cazurilor, motivațiile care ne conduc sunt dăunătoare.

Să luăm un exemplu care se regăsește chiar pe primele pagini ale cărții: dacă ar fi să alegi să investești în una din următoarele enciclopedii, în care ai investi? Prima este redactată de către Microsoft și pentru aceasta au fost angajați cei mai buni redactori și oameni de știință. Aceasta va avea sprijinul complet al Microsoft, urmând să fie comercializată. A doua nu este redactată de nici o companie, iar pentru alcătuirea ei nu este plătit nimeni. Oricine poate scrie, modifica sau crea conținutul. Ea nu va avea parte de o publicitatea atât de mare, iar conținutul va fi gratuit pentru toată lumea. Care este alegerea ta? Probabil că știți la ce exemple se referă cartea. Prima encilclopedie este MSN Encarta, un proiect la care Microsoft a renunțat în anul 2009, iar a doua este binecunoscuta Wikipedia. Cum s-a putut întâmpla aceasta? Drive oferă răspunsurile.

Pentru a susține cazul enciclopediilor, autorul vine cu un nou exemplu. Patru economiști au efectuat un experiment în India. Au selectat optzeci și șapte de participanți, care aveau ca sarcină participarea la anumite jocuri precum: aruncarea cu mingea la țintă, rezolvarea unor anagrame, memorarea unor șiruri de numere etc. Participanții au fost împărțiți în trei grupe. Deși gradul de dificultate nu a fost diferit la o grupă față de cealaltă, recompensele au variat. Cei din primul grup aveau posibilitatea să căștige 4 rupii, cei din al doilea 50, iar cei din al treilea 400 de rupii. Care grup credeți ca s-a descurcat cel mai bine? Conform experimentului, primul grup a avut cele mai bune rezultate, urmat de al doilea, iar al treilea grup a avut cele mai proaste rezultate. Ați ghicit?

Drive este cartea care deschide o nouă viziune asupra ființei umane. Omul nu este descris în aceasta carte ca o sumă de factori mai mult sau mai puțini biologici, care reacționează instinctiv la anumiti stimuli, ci ca un suflet, care este gata să lupte pentru lucrurile care îl determină să trăiască.