Sa mai trec pe la magazin sau nu?

sa mai trec pe la magazin sau nu?

sa mai trec pe la magazin sau nu?

de Elena Tănase – seminarist
foto: Cătălina Cosma – seminarist foto

Oare există zi în care să nu dai peste vânzători iritaţi când mergi la magazin? Iar acum cu toţii vom zice că nu. Exact. Răspuns corect chiar nu există. Oare ce or avea oamenii ăştia de sunt toţi nervoşi în comparaţie cu noi, ceilalţi, care părem deschişi pentru a începe o discuţie?

Culmea e că cel mai iritaţi sunt de dimineaţă, când ar trebui să fi bine dispuşi. Peste asta mai e una, că nu era de ajuns să ţipe la clienţi: mai stau de vorbă şi cu colegul/ colega de muncă, apoi ţipă la noi, clienţii, („Da, 4 lei!“). Păi ce să mai zic de asta. Au întrecut orice măsură!

Mai e un lucru pe care îl fac mereu vânzătorii. Când văd că apari în magazin te iau cu: „Da, ce vreţi?“, mai bine ar zice: „Ce? Aveţi de cumpărat ceva de la mine din magazin? Mai bine nu aţi mai avea şi aţi pleca!“, asta ar fi o replică mult mai bună.

Cred că vânzătorii nu ar avea ce mari probleme de conştiinţă să-şi facă. Dar câteodată par extrem de scârbiţi de tot ce e în jur: unii abia se mişcă.

Oare de ce nu pot şi ei să schiţeze un zâmbet? Eu nu cred că doare, dar, cine ştie, poate în cazul lor doare. Înţeleg că poate au probleme, dar oare toţi au probleme majore şi nu pot face nimic decât să ţipe la clienţi? Când au clienţi, măcar din obligaţie de serviciu să zâmbească, să se gândească că poate dacă vor zâmbi clienţii vor cumpăra mai mult.

Mai e un caz şi ăsta e destul de important. Sunt vânzătorii aceia care au în piept mesajul „Zâmbesc pentru dumneavoastră!“ sau cam aşa ceva, nu mai ştiu sigur care era mesajul. Dar cred că şeful căruia i-a venit ideea să le pună în piept aşa ceva a uitat să le de-a lecţii de zâmbit.

Am fost într-o zi la un magazin şi am observat cât de iritate erau vânzătoarele. Spuneau oamenilor să se grăbească, să treacă mai repede la casă, să dea mai repede produsele la casă şi pot să zic că ceilalţi clienţi nu o luau la fugă, ca să zici că vânzătorele îi grăbeau pe clienţii dinaintea lor pentru că-i vedeau pe clienţii ce urmau că s-ar grăbi.
Şi din câte am observat şi ceilalţi clienţi au văzut că vânzătoarele erau cam grăbite. Şi nu era ora închiderii, în caz că vă gândiţi la asta. Şi chiar dacă ar fi fost până la urmă ora închiderii, trebuiau să termine cu clienţii din magazin şi apoi puteu să facă ce voiau. În schimb, ele îi grăbeau şi pe cei bătrâni, fără niciun sens, mai ales că săracii abia se mişcau – că doar aveau o vârstă, probleme de sănătate, nu mai erau ca la 20 de ani.

Asta e problema cu vânzătorii. Oare dintotdeauna au fost irascibili? Adică mereu au fost aşa de stresaţi încât să înceapă să strige la clienţi fără niciun motiv? Ar fi mult mai bine să îşi păstreze problemele pentru ei şi să lase clienţii în pace că, poate, cine ştie, le strică ziua şi clienţilor.

Recommended Articles

1 Comment

  1. Teoretic vanzatorii ar trebui sa iti zambeasca si sa iti vorbeasca frumos. Da asta e, probabil daca ar fi imprejur seful lor ti-ar vorbi frumos.
    Legat de articol , e bun dar ar trebui sa se foloseasca un alt fel de limbaj.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *