Tinerii din ICHB chiar pun pariu pe talent

de Laura Ioana Tătaru – colaborator

În după-amiaza zilei de 6 februarie 2013, sala de conferinţe a liceului ICHB şi-a deschis larg porţile spre întâmpinarea juriului „Pun pariu pe talent“. Concurenţii, rând pe rând, au păşit pe scenă, gata să ne arate tuturor de ce sunt în stare şi mai ales dornici să primească feeback pozitiv din partea juraţilor. Sunteţi curioşi cum au decurs preselecţiile?

Prima concurentă care a spart gheaţa a fost Alexandra Tomescu, elevă în clasa a X-a. Ea a cântat piesa lui Michael Bubble – Feeling Good, o interpretare bună, dar care nu a convins din prima juriul de calitatea ei vocală, cel mai probabil din cauza emoţiilor. Pentru a da dovadă de mai multă spontaneitate, a ales melodia lui Adele – Set fire to the rain, care a primit 4 de „Da“ şi astfel Alexandra a avansat spre următoarea etapă.

Al doilea concurent, care s-a remarcat prin atitudinea sa plină de optimism şi umor, a fost Dan Voinea, elev în an terminal la ICHB. Chiar dacă a afirmat că în ceea ce priveşte activitatea muzicală, aceasta poate fi catalogată „0 barat“, totuşi el a reuşit să transmită o energie pozitivă atât publicului, cât şi juriului prin intereptarea piesei „Little less conversation“ a lui Elvis Presley. Decizia unanimă a juriului a fost ca el să meargă mai departe şi „să nu se lase de meserie“.

Ioniţă Diana a fost cea de-a treia participantă. Pentru a-şi pune în evidenţă vocea, ea a ales melodia Rihannei – Unfaithful, care a impresionat juriul, lucru vizibil pe expresia feţelor sale. La cererea juraţilor, ea a mai cântat şi piesa „Diamonds“, care i-a convins pe deplin. Diana poate să înceapă pregătirile pentru următoarea etapă, întrucât a trecut de preselecţii şi a fost apreciată de juriu, unul dintre membri afirmând că până în acel moment ea se clasa în topul său 3.

Timidă şi cu zâmbetul pe buze. Aşa şi-a făcut intrarea Marina Anghel, elevă în clasa a XII-a în C.N. Spiru Haret. Ea a afirmat că face lecţii de canto de ceva timp, sub atenta îndrumare a doamnei profesoare Crina Mardare şi are ceva experienţă în spate. Ea a interpretat melodia „Wish you were here“ a lui Avril Lavigne, urmată de o acapella a piesei „Umbrella“. Juriul a fost încântat de vocea ei, iar Marina a părăsit scena bucuroasă că a primit 4 de „Da“.

În timp ce unii concurenţi au apelat la partea vocală pentru a-i uimi pe juraţi, alţii s-au axat pe partea instrumentală, respectiv pe manevrarea chitarelor. Vlad Constantinescu, elev în clasa a XII-a, a fost primul în acest domeniu şi a ales drept suport melodia „Hollywood whore“ a trupei Papa Roach. Juriul a remarcat că are un potenţial de show incredibil şi chiar el a spus că are ceva pregătire în acestă privinţă. Răspunsul final nu a fost contrar aşteptărilor; Vlad a primit şi el dreptul de a accede la următoarea etapă.

Radu Badea şi Tiberiu Zulean, mai precis „Dark Aeclipse“, au fost următorii care au păşit pe scenă. Ei au spus că de 2 ani au început lecţiile de chitară şi sunt adepţii stilurilor heavy metal şi death metal. Chiar unul dintre membrii juriului a afirmat sus şi tare că ei vor stârni reacţii, controverse, datorită faptului că nu au respecat aşa-zisa omogenitate şi astfel au ieşit în evidenţă prin stilul abordat. Suportul lor muzical a fost melodia „Symphony of destruction“ a trupei Megadeth. Radu şi-a etalat chiar şi abilitatea vocală. Într-adevăr, juriul a apreciat momentul lor artistic şi i-a asigurat de locul în următoarea etapă a concursului.

Mihnea Niculescu a fost cel de-al şaptelea concurent, elev în clasa a VIII-a, dar cu o impresionantă pregătire vocală în spate. A participat la multe festivaluri şi chiar a fost invitat la diverse emisiuni televizate. Oare toate aceste lucruri au fost întâmplătoare? Melodiile alese de el au fost „You raise me up“ şi „Broken Vow“, cea din urmă fiind cântată în original de Lara Fabian. Interpretările lui Mihnea au emoţionat juriul până la lacrimi şi chiar au stârnit aplauze în picioare din partea tuturora. „Eşti cea mai tare voce pe care am auzit-o până acum!“, acestea au fost cuvintele unui jurat.

Ultima, dar nu cea din urmă, Andreea Itu a păşit în faţa mesei juriului gata să impresioneze prin talentul ei în materie de gimnastică ritmică. A afirmat că a luat parte la multe concursuri în acest domeniu, doar că, momentan, gimnastica a devenit mai degrabă un hobby, ea insistând să se axeze mult mai mult pe şcoală. A primit 4 răspunsuri pozitive din partea juriului, care a rămas uimit de flexibilitatea şi uşurinţa Andreei în efectuarea de figuri artistice destul de complicate.

Felicitări tuturor concurenţilor care au reuşit să dovedească că în ICHB chiar se află talente ce nu trebuie trecute cu vederea!