
foto: Nicoleta Istudor – colaborator foto
24 octombrie cu siguranţă a fost o seară istorică pentru cultura urbană! Dance Prestige lansează prima revistă de dans din România, „Street Quality“, în clubul Why Not (fost Jukebox) al capitalei. În jurul orei 19:30, clubul a fost asaltat cu fel şi fel de oameni, predominant tineret. Pe holul de la intrare s-a ţinut o vânzare de adidaşi, hanorace, tricouri şi alte accesorii. Bineînţeles, a avut loc şi o vânzare a revistei. Cum păşeai în sala cea mare, dădeai de o fată pe post de statuetă care ţinea revista într-o mană, iar în cealaltă un beţişor parfumat gata să ţi-l ofere.
Până la 9 fără un sfert, copiii s-au zbenguit şi au dansat pe scenă, iar skaterii s-au încălzit pe rampa din mijloc. Când într-un final s-a dat startul, Robo, participant la „Românii au talent“, a spart gheaţa cu dans animation. A urmat trupa Freakquency, după care Rico şi Energia au făcut beatbox şi au anunţat că cei de la Colors Shop încep să facă graff-urile.

După o pauză de aproximativ 15 minute în care s-a pus muzică şi fiecare a avut mâna liberă, au intrat dansatorii juniori: Dance Prestige Kids şi Bombons Crew. Cei din public şi prezentatoarea, Energia, i-au încurajat şi i-au primit cu multă bunavoinţă şi aplauze, afirmând că „ei sunt viitorul“.
Băieţii din partea Kult Shop Skate, 4 dintre cei mai tari skateri din România, au făcut furori cu trick-urile din mânecă. Iar asta în special pentru că, „imaginaţi-vă cât de greu e să te dai cu placa în club“ (Energia).

Încă 3 trupe de dans şi-au făcut numărul, în ordinea: UST, Funk Munks (o trupă nouă cu un stil mai diferit), The Haters. Iar cum totul a fost bine diversificat, a urmat o dezbatere. Simona Mereu, redactor-şef al „Street Quality“, a invitat pe scenă 5 oameni din public şi reprezentanţi de la fiecare trupă.
S-a ajuns la concluzia că un dansator, „dacă pretinde că e bun este prea ocupat să spună asta, în loc să danseze“. În plus, pentru a putea preda, ai nevoie de minim 5 ani de experienţă, în care să înveţi tehnica şi cultura. Cât despre campusuri, unii investesc 600 euro, iar alţii până la 3000 euro.

În sfârşit! Distracţia se apropie de final. Cezara dansează contemporan şi face multe pieli de găină. Apropo, băieţii de la Famous Tattoo îi tatuează unui tip LIVE numele revistei pe încheietura mâinii. Trei sferturi din club s-a adunat pe scenă să asiste la „tortură“. Până la ora 11:15 seara, Energia şi Rico s-au „jucat cu microfonul“ ― au făcut freestyle şi au întreţinut atmosfera. La această oră, cei de la Colors Shop au intrat cu două graffiti gata-terminate. De asemenea, cu ei s-a încheiat si spectacolul, urmând bumţăreala încă vreo jumătate de oră.
Revista „Street Quality“ poate fi achiziţionată la preţul de 9,5 lei. Se cumpără online, de pe www.danceprestige.ro şi se distribuie în şcolile de dans din Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Cluj şi Braşov, începand cu 25 octombrie. De la 16 noiembrie se va găsi şi în magazinele Diverta.