Savistii pun pariu pe talent!

Savistii pun pariu pe talent!

Savistii pun pariu pe talent!

de: Ilinca Papari – redactor

Luni, în data de 28 ianuarie, au avut loc preselecţiile pentru concursul „Pun pariu pe talent“ în Colegiul Naţional „Sfântul Sava“. Proiectul își propune să ofere promovare și îndrumare pentru toți participanții, premii, precum și apariții în media. În consecinţă, juriul nu a fost interesat doar de talentul liceenilor, ci mai ales capacitatea acestora de a-şi pune în valoare calităţile, de a face show, astfel încât să poată impresiona un eventual public la momentul potrivit.

Savistii pun pariu pe talent!

Întrebaţi cum li se pare concursul şi de unde au auzit de el, participanţii au spus că li se pare „interesant“ şi majoritatea au auzit de preselecţii de la prieteni şi de pe Facebook. Unii erau entuziaşti, emoţionaţi, alţii din contră, erau foarte siguri pe ei, fără să ia nicio clipă în calcul faptul că nu vor trece în etapa următoare. Printre participanţi s-au numărat şi elevi din licee precum Decebal, Cervantes sau Viilor.

Savistii pun pariu pe talent!

Predominant, concurenţii au încercat să impresioneze juraţii prin talentul lor de a cânta, atât vocal cât şi instrumental. Câţiva dintre ei aveau şi o oarecare experienţă muzicală, premii la diverse concursuri, canto, sau apartenenţă la şcoala de muzică rock. Cu adevărat de apreciat au fost aceia care au reuşit să impresioneze juriul fără să aibă nicio experienţă muzicală, bazându-se doar pe talentul nativ.

Savistii pun pariu pe talent!

Soliştii au folosit negative, au fost acompaniaţi de chitară, cei mai curajoşi au cântat acapella. Au fost interpretate piese ale artiştilor internaţionali, precum One Republic, Adele, Bruno Mars sau Bonnie Tyler, într-o măsură mai mică au fost vizaţi şi cântăreţi mioritici precum Deep Central, sau Antonia.

Savistii pun pariu pe talent!

După ce şi-au încheiat momentele, acestora le-a fost pregătită o surpriză. Cei care au cântat melodii lente, au primit provocarea de a cânta ceva mai ritmat, să improvizeze şi să fie creativi.

Juraţii nu s-au dat în lături de la complimente, unuia dintre savişti spunându-i-se că a avut cea mai bună reprezentaţie dintre toţi băieţii, din toate liceele în care au avut loc preselecţii până acum. Un alt savist a primit titlul de cel mai bun pianist. Printre deliciile zilei s-a făcut remarcat şi un număr de iluzionism. Magicianul savist a impresionat prin numărul său de prestidigitaţie, dar punctul culminant a fost când şi-a bătut cu un ciocan un cui în nas. Îndrăzneala sa a fost răsplătită, a fost admis în etapa următoare.

Savistii pun pariu pe talent!

Preselecţiile nu au fost lipsite de incidente, au existat mici probleme tehnice, precum stricarea unui prelungitor, ce împiedica utilizarea unui amplificator pentru chitară electrică, sau lipsa unui calculator care să permită redarea negativelor aflate pe stickuri sau CD-uri. Desigur, astfel de piedici pot apărea oricând, iar un artist adevărat trebuie să fie pregătit să le depăşească cu succes.