Start Foto

de Vladimir Pogonariu – redactor

Sâmbătă, 20 august, Banda Foto a strigat adunarea
. Din nou. De data asta nu pentru o vânătoare de fotografii, ci pentru un nou „proiect“, să îi spunem. Start Foto este un joc foto pentru fotografi de toate vârstele şi experienţele, menit să ne perfecţioneze tehnica. Practic, ce este? Un joc de Monopoly în care, în loc să cumperi case, hoteluri şi facilităţi, te joci cu temele pe care pici. Practic dai cu zarul, îţi pică o temă şi ai 15-20 de minute să ilustrezi cât mai creativ posibil acea temă. Evident, există şi provocări (care constau în diverse teme propuse la „Vânătorile“ anterioare), dar şi curiozităţi foto. Dar, cea mai buna parte este că am primit feedback pe loc. Dani, Simina sau Maria îţi spuneau imediat ce nu e bun în fotografie, ce ar trebui să ai în vedere data viitoare, dar şi ce ai făcut bine. Pe scurt, primeai o scurtă critică live şi nişte cartonaşe cu „Tips and Tricks“ ca să poţi studia şi acasă .

Totul a început pe la ora 11 când ne-am întâlnit în faţa Muzeului Antipa cu Dani. Chiar dacă era destul de devreme pentru unii dintre noi, tot ne-am prăjit puţin, cât am stat să îi aşteptăm pe toţi. Odată ce ne-am strâns, ne-am deplasat până în parcul Kiseleff, unde ne aşteptau Simi şi Maria cu celebrele „cookies“ à la Banda Foto şi sucuri reci à la Pepsi .

După cum am spus, nu am fost mulţi. Am fost o mână de oameni, în mare pentru că a fost un joc „pilot“ (chiar dacă nu a părut). După ce ni s-au explicat regulile jocului şi am mâncat câte o prăjiturică, ne-am pus pe treabă. Am început să dăm cu zarul, să tragem cadru după cadru, şi să învăţăm din ce în ce mai multe lucruri noi . Totul nu cred că a durat mai mult de 3 ore. Trei ore care au trecut imediat datorită atmosferei plăcute şi amabilităţii gazdelor.

Cu ce am plecat de acolo? Cu multe cadre reuşite, cu câteva critici constructive, cu burta plină şi, nu în ultimul rând, cu prieteni noi. Pentru că Banda Foto de fapt asta înseamnă: o mână de tineri fotografi care sunt ca o mică familie. Iar noi, cei care participăm la evenimentele lor, parcă ne integrăm cât de cât în mica lor familie. Mulţumim Banda Foto şi lumină bună tuturor!