Am fost la „Sadirea pomilor“- editia a XI-a la C.N. „Spiru Haret“

Sadirea Pomilor

Sadirea Pomilor

de Raluca Băceanu – redactor

Ediţia de anul acesta a activităţii desfăşurată la Colegiul Naţional „Spiru Haret“, „Sărbătoarea Sădirea pomilor“, a reunit elevi din Colegiul Naţional „George Coşbuc“, Colegiul Tehnic „Traian“, Colegiul Naţional „Cantemir Vodă“, Şcoala nr.19 „Tudor Arghezi“ şi Şcoala nr. 85, toate acestea aparţinând de sectorul 2 al Capitalei.

„Sărbătoarea Sădirea pomilor“, desfăşurată la 21 mai 2012, face parte din proiectul „Primăvara şcolilor“, ediţia a XI-a, desfăşurat sub patronajul Primăriei Sectorului 2, Bucureşti. Sesiunile activităţii au fost: cea de comunicare, avându-l drept prof. coordonator pe Luminiţa Gheorgheasa şi pe Mihaela Inocan; cea de creativitate pe teme ecologice, condusă de prof. Liana Hera şi Nicoleta Stanescu; expoziţia tematică – pictură, fotografie, având-o ca prof. coordonator pe Sanda Amarandei. Managerul de proiect a fost nimeni altul decât directorul adjunct al C.N.S.H, Florin Vlăsceanu.

Sadirea Pomilor

Directorul liceului, Alexandru Constantinescu, a ţinut un mic discurs privind importanţa şi amploarea proiectului, explicând de asemena şi vechimea lui reală, şi astfel menţionând câteva date privind „deciziunea nr. 7730 spre a dezvolta şi stimula în generaţiunile tinere gustul şi dragostea pentru sădirea pomilor“, după cum spune însuşi Spiru Haret, în documentul din 13 februarie 1902, cu numărul 249.

Eleva Scarlat Rebeca Alexandra, din Şcoala nr. 19 a uimit publicul prin informaţiile prezentate cu o mare acurateţe, cursivitate şi logică, pentru o elevă de clasa a VIII-a. Au urmat interesantele proiecte prezentate de Roşca Matei (despre arbori şi arbuşti, elevul de clasa a VI-a reuşind cu uşurinţă rostirea corectă a unor specii precum: Cercis Canadensis, Forsythia, Glicinia, Cornus Florida), proiectele semnate de Buga Ioana şi Cojocarul Costin, clasa a V-a.

Sadirea Pomilor

Alături de Elena Antonio din Şcoala nr. 85, elevii au avut parte de un moment deosebit de sensibil, eleva reuşind într-o lucrare de numai o pagină despre natură, să surprindă o frumoasă comparaţie a acesteia cu o mamă. Dan Iordache a ţinut să ne dea un mic sfat la sfârşitul prezentării proiectului său: „pic cu pic se face mult“. Dacă un copil de gimnaziu poate înţelege aceste chestiuni, de ce nu şi noi, ceilalţi…?

În urma unei mici defecţiuni tehnice, Alex Ciacoi a fost invitat să încânte publicul printr-un scurt, dar complex cântec la pian (probabil improvizaţie, dar una reuşită, judecând după ropotul de aplauze!). S-a putut viziona apoi o prezentare a proiectului „Primăvara Şcolilor“ din prisma liceului gazdă, video realizat de Eugen Cojan.

Sadirea Pomilor

Au mai prezentat Constantin Andrei (C.T „Traian“) şi Gabriel Ionescu (C.N.S.H), dar una dintre memorabilele prezentări ale zilei a fost aceea a Colegiului Naţional „Cantemir Vodă“, unde elevii au prezentat printr-un proiect, o poezie şi o scenetă consecinţele nefaste ale poluării, de departe sceneta fiind cea mai apreciată, cei doi elevi purtând halate confecţionate din materiale bio-degradabile (hârtii, frunze etc.).

Şi în acest an „Sărbătoarea Sădirea pomilor“ s-a bucurat de mult succes, dovadă fiind numărul mare de elevi participanţi de la peste 5 instituţii de învăţământ. Încă o dată am dovedit că ne pasă.