S-a sfarsit cum a-nceput

mihaconstantinbadale de augustinbucur

de Cristina Dinescu – redactor

Printr-o hărmălaie totală, piesa „S-a sfârşit cum a-nceput“ de Sean O`Casey, în regia lui Horaţiu Mălăele, a stârnit râsul involuntar printre spectatorii de toate vârstele. Piesa s-a jucat duminică, 17 aprilie, la Teatrul Naţional Bucureşti.

Darry Berrill (Mihai Constantin) şi Lizzie Berrill (Victoria Dicu), soţ şi soţie, trăiesc într-o gospodărie unde femeia se ocupă de treburile casei, iar bărbatul ar trebui să muncească pe câmp. Într-un exces de zel, Darry se ia la ceartă cu Lizzie şi încearcă să-i arate cât de puţine şi neînsemnate sunt treburile casei pe lângă obositoarea muncă a câmpului. Femeia cedează şi acceptă târgul pe care i-l propune bărbatul său: ea să meargă să cosească, iar el să facă toate celelalte lucruri din gospodărie.

După plecarea nevestei, când îi trece prin minte să se mai apuce şi de muncă, Darry observă că a venit în vizită un „prieten“ de-ai lui, Barry Derrill (Daniel Badale), care voia să repete împreună cu Darry un cântec pe care îl vor cânta la Primărie. Talentul fiind pus de-o parte, Darry îl convinge pe Barry să rămână să-l ajute la curăţenie, iar rezultatele nu întârzie să apară: nas şi mână sângerânde, oale şi străchini împrăştiate prin casă, mâncare aruncată pe jos, iar într-un final, mai că demolează întreaga casă.

Comedia pare a fi destinată tuturor bărbaţilor care se supraestimează în ceea ce priveşte munca unei gospodine, iar consecinţele au putut fi apreciate din plin.

1 thought on “S-a sfarsit cum a-nceput”

1. Am mers si eu la piesa asta de teatru. Foarte amuzanta+ actori foarte buni; eu am venit sa il vad pe Mihai Constantin, care-i genial, mai ales atunci cand dispare in semineu!