Rise of the Planet of the Apes

rise of the planet of the apes

rise of the planet of the apes

de Vlad Muntean – colaborator

Am ales să văd acest film datorită numelui răsunător. M-am gândit că o să văd ceva nou, am sperat să fie așa, dar la sfârșitul celor 105 minute am fost dezamăgit.

Dar s-o luăm cu începutul. Pe cinci august, „Rise of the Planet of the Apes“ a văzut pentru prima dată lumina zilei. Cu un buget usturător de 93 de milioane de dolari, filmul a atras repede oameni de toate vârstele, în special împătimiți ai acțiunii. Ei bine, filmul, pe lângă acțiune, mai conține și câteva pasaje emoționante, uneori chiar dramatice.

rise of the planet of the apes

Încercând să găsească un leac pentru vindecarea Alzheimer-ului, Will Rodman (James Franco) folosește primatele pe post de cobai. El era foarte bun în ceea ce făcea, deoarece era motivat de boala tatălui său, chiar Alzheimer-ul. Will decide chiar să îi aplice și lui medicamentul pe care-l testa pe maimuțe, iar Charles Rodman (John Lithgow) dă semne de vindecare, apoi boala recidivează, devenind și mai puternică.

În încercarea de a-și proteja copilul, una dintre primate devine foarte agresivă, iar cei care făceau testele au crezut că este un efect secundar negativ al medicamentului, abandonând astfel experimentul și au eutanasiat toate animalele implicate-n acest test. Cu excepția uneia, aceea fiind chiar puiul de maimuță ce provocase toată agitația. Will decide să-l ia acasă și descoperă abilitatea lui Caesar (așa cum fusese botezat micuțul animal) de a învăța foarte repede. La doi ani, dezvolta capacități fizice și psihice extrem de complexe pentru vârsta lui, reușind să-l surprindă profund pe „tatăl“ lui. Primata se atașează repede de membrii familiei, iar când tatăl lui Will, într-un exces de Alzheimer, ajunge în pericol, Caesar îi sare în ajutor, dar este mult prea violentă și este închisă într-un centru de plasare a maimuțelor. Acolo, în ciuda promisiunilor unei tratări regești, este păcălită și agresată atât fizic, cât și psihic de către îngrijitori. Deoarece era foarte inteligentă, reușește să evadeze, fuge la firma lui Will, ia medicamentul la care fusese supusă atât ea, cât și tatăl lui Will și se întoarce pentru a-l administra tuturor maimuțelor alături de care fusese închisă. Ele decid să se alieze și luptă împreuna pentru libertate.

rise of the planet of the apes

Dacă v-a impresionat cât de cât rezumatul, mai bine ați descărca filmul, căci dacă mergeți la cinema, veți cere banii înapoi. Este un film clasic al secolului XXI, ce prezintă un experiment eșuat ce are urmări destul de grave. Imposibil să nu mai fi văzut un astfel de film în trecut. Mesajul filmului poate fi luat ca un avertisment în legătură cu experimentele pe animale și chiar cu experimentele în general. Pot fi foarte periculoase dacă la mijloc apar interesele bănești și nu cele de dezvoltare la nivel global. Efectele artistice sunt normale, nimic ieșit din comun, deoarece filmul se bazează mai mult pe transmiterea unei idei decât pe impresionarea publicului prin lumini.

Nu m-a atins această ecranizare, dar dacă vreți să vă satisfaceți curiozitate, e alegerea voastră. Și de altfel, timpul vostru.