Mult asteptatii Malevolent Creation

de Livia Popa – redactor

În ultima zi a lunii iunie, în club Fabrica, pentru prima oară pe pământ românesc, a avut loc concertul legendarei trupe de death metal american, Malevolent Creation. Acest concert face parte din turneul de promovare a celui mai nou material, intitulat „Invidious Dominion“ (2010). Trupa a fost susţinută de alte câteva trupe de acelaşi gen, care au avut grijă să încălzească publicul.

Cu o întârziere de 30 de minute, a intrat în scenă prima trupă, formaţia bulgărească de death metal, Cocklush. Vecinii noştri se găsesc şi ei tot pentru prima oară în România, dornici să ne împărtăşească noul lor album, însă publicul nu le-a apreciat foarte mult gestul. Publicul a fost destul de răsfirat, oameni timizi, în faţa scenei fiind un spaţiu destul de gol, tocmai potrivit pentru fotografi. Fetele au spart gheaţa şi au aerisit puţin aerul cu pletele lor, dar atmosfera a rămas destul de monotonă până la final.

A doua trupă, Spectral, din Bucureşti, este deja cunoscută printre amatorii de concerte underground, fiind prezenţi din ce în ce mai des pe scena de death românesc. Cu numeroase schimbări de componenţă şi probleme în stabilirea unei echipe compacte, baieţii reuşesc totuşi să realizeze un technical death metal de excepţie. Din cauza fluctuaţiei de componenţi, ei înregistrează în continuare pentru albumul de debut. Lumea era mult mai degajată, apropiere mai mare de scenă pentru că foarte mulţi ştiau deja că urmează câteva zeci de minute „fierbinţi“. Este de apreciat că trupa ştie să acopere defectul lipsei unui basist şi să compenseze prin alte elemente.

Braşovenii de la Code Red au fost următorii pe scenă. Trupa activează încă din 2004, membrii fondatori fiind doi foşti membrii ai trupei Indian Fall. Spectral şi Code Red au un punct comun, şi anume toboşarul, pe care se pare că îl împart şi despre care se spune că ar fi printre cei mai buni de la noi în prezent. Cum altfel să se încingă atmosfera daca nu cu un cover Death, „Spirit Crusher“?! Asta a agitat publicul, care s-a eliberat printr-un „dans“ din pleată la unison. În faţa scenei aerul era din ce în ce mai rarefiat, spaţiul gol de la început fiind acaparat de fanii înrăiţi care se băteau cu pumnii în piept şi cântau versurile piesei, ceea ce a constituit un adevărat deliciu pentru fotografii înfometaţi de acţiune.

Ultima trupă din deschidere a fost trupa de brutal death metal din Cluj-Napoca, Necrovile, deja faimoasă atât la noi, cât şi, mai ales, în străinătate. Deşi s-a spus că în urma plecării lu Daniel (voce) trupa nu mai este aceeaşi, publicul din Fabrica a dovedit contrariul. Aceştia au reuşit să ridice tot publicul la un grad înalt de brutalitate: picioarele, oamenii pe jos, moshpit-urile şi pogo fiind prezente din ce în ce mai agresiv cu fiecare melodie. Nu a fost nevoie decât de o simplă invitaţie din partea solistului, iar publicul şi-a făcut de cap… fără cap.

Scena s-a golit, nici urmă de vreun instrument, pentru că americanii de la Malevolent Creation, aşa cum era de aşteptat, au venit pregătiţi din punct de vedere tehnic până la cel mai mic detaliu. Iată că mult aşteptaţii invitaţi aveau să intre pe scenă. Nu de puţine ori, pe parcursul concertului, trupele din deschidere au menţionat că „este un lucru uimitor ce se întâmplă în seara asta aici“ şi chiar că abia aşteaptă să iasă de pe scenă ca momentul final al serii să vină cât mai repede. Malevolent Creation fac parte din branşa trupelor legendare precum Slayer, Kreator, Death, cu o activitate de peste 20 de ani. Intrarea în scenă a fost mai mult decât spectaculoasă, ritmurile alerte, agresive au descătuşat o adevărată nebunie în Fabrica, oameni care se aruncau de pe scenă din toate părţile, iar în spate un pogo neîntrerupt. Nu cred că a scăpat cineva „neînsemnat“ de un bocanc, zgârieturi sau căzături. Nu doar muzica a fost un factor determinant al acestei atmosfere, ci şi solistul trupei care părea că el însuşi vrea să se arunce peste oameni şi să participe la pogo. Stilul agresiv de manifestare pe scenă nu făcea decât să hrănească energia publicului. Printre piesele cântate s-au enumerat „Infernal Desire“ („Eternal“), apoi ne-am întors în anii ’92 prin piesa „Eve of the Apocalypse“, ne-au facut cunoştinţă cu o piesă de pe noul album, „Target Rich Environment“, totul culminând cu solicitata melodie „Blood brothers“, de pe albumul „Eternal“. Deşi s-a cerut reîntoarcerea lor pe scenă, acest lucru nu s-a întamplat, de vină fiind poate şi ora înaintată, miezul nopţii.

Acest concert a făcut din public, prin agresivitate şi brutalitate, o adevarată creaţie răufăcătoare, însă răufăcătoare propriului lor gât, din cauza „dansatului“ excesiv, propriului corp, din cauza faptului că de multe ori când te arunci peste public, rişti să nu te prindă nimeni. Aşteptăm cât mai multe oase rupte şi urme de bocanci la următorul „masacru“, concertul trupei Atheist, ce va avea loc în luna august.