Lansare “Lacrima Arcasului”

bibleoteca_sadoveanu-oana_stefanescu-fotoreporter_teen_press (6)

de Raluca Băceanu – redactor

Mulţi dintre voi cred că aţi ajuns la concluzia că volumele de poezii, de orice fel, fie ele de dragoste sau nu, nu prea se mai citesc.

Eu am avut plăcuta surpriză să descopăr că nu e aşa. Pe 24 noiembrie, a avut loc lansarea volumului de poezii al Anei-Mariana Ionescu, la Biblioteca Metropolitană, sediul central Mihail Sadoveanu, în cadrul prestigiosului cenaclu „Mircea Micu“. Au fost prezente vreo 50 de persoane, printre care academicieni, critici literari, profesori, poeţi, dramaturgi sau prozatori, ca Nicolae Iliescu – conducătorul cenaclului de la moartea lui Mircea Micu încoace – Florentin Popescu, Emil Lungeanu, Gheorghe Enache, Marian Dumitru, Petru Solonaru, Ioana Stuparu, Constantin Kapitza, Oliviu Crâznic, Simona Şerbănescu ş.a.m.d.

bibleoteca_sadoveanu-oana_stefanescu-fotoreporter_teen_press (1)

Începutul evenimentului a fost marcat prin discursul prozatorului Mihail Grămescu, care, surpriză (!), a spus câteva cuvinte şi despre „Călătorie prin mintea unei adolescente“ şi despre mine, autoarea lui. Emoţiile m-au năpădit, dar, deh, aceasta e atmosfera într-un cenaclu literar. Am citit un fragment dintr-un capitol, după aceea urmând punctul doi al serii.

bibleoteca_sadoveanu-oana_stefanescu-fotoreporter_teen_press (2)

Ana-Mariana Ionescu ne-a delectat cu trei poezii „Flori de vişin“, „Amintiri“ şi „Trăiesc“ din volumul ei de debut, „Lacrima Arcaşului“. Scriitorul Mihail Grămescu afirmă: „ Ana-Mariana Ionescu practică o poezie de factură clasică, foarte muzicală, amintind ca atmosferă şi tematica nostalgic rurală de lirica lui Coşbuc şi, mai ales, a lui Ion Pillat“.

bibleoteca_sadoveanu-oana_stefanescu-fotoreporter_teen_press (7)

Ceilalţi vorbitori au întâmpinat, şi ei, cu cuvinte de laudă, lecturile din cărţile noastre de debut.
Între cele două prezenţe feminine Mihail Grămescu a citit „Şoricica“, un basm ce a încântat.
La sfârşit am fost invitaţi la un pahar de suc şi fursecuri.

O răpesc pe Ana-Mariana Ionescu şi încerc să aflu mai multe despre titlul volumului, „Lacrima Arcaşului“, întrucât, răsfoind cartea, am găsit şi câteva poezii destul de optimiste, în antiteză cu titlul, care iniţial ne poate duce cu gândul la pesimism ori chiar melancolie. Ea îmi mărturiseşte că: „toată cartea evocă lacrimi când de bucurie, când de tristeţe, ce mi-au alinat sufletul pe parcursul vieţii; «Arcaş» vine de la zodia sub care m-am născut, Săgetător, zodie care-mi dă putere în continua luptă cu viaţa, cu încercările la care suntem supuşi pe parcursul timpului“.

Atmosfera intelectuală a plutit în jurul tuturor, prin fumul de ţigară, printre fursecuri, discuţii şi râsete cordiale…
Mai există iubitori de poezie.

bibleoteca_sadoveanu-oana_stefanescu-fotoreporter_teen_press (5)

5 thoughts on “Lansare “Lacrima Arcasului””

1. Felicitari Anei-Mariana Ionescu pt un debut impresionant, precum si pt reactiile pozitive primite de la unii din cei mai exigenti experti in poezie. Si succes in continuare!

Reply
  2. prima oara cand am citit titlul volumului( respectiv si al articolului), ma intrebam daca autoarea este Sagetator sau o anume persoana ce pare intr-o poezie, la sfarsit am primit raspunsul afirmativ. Un articol fresh, cuvinte potrivite si mult respect fata de arta! Felicitari Raluca!

Reply
  3. “…Săgetător, zodie care-mi dă putere în continua luptă cu viaţa, cu încercările la care suntem supuşi pe parcursul timpului“.
    adevarat :-” :)).