Seara de jazz cu Irina Sarbu si Puiu Pascu

Seară de jazz cu Irina Sârbu şi Puiu Pascu

de Nicoleta Constantin – redactor

În seara zilei de 17 iulie, ora 18:30, a avut loc la Casa de Cultură din Buşteni un concert de jazz susţinut de Irina Sârbu (voce) şi Puiu Pascu (pian). Irina Sârbu este o tânără cântăreaţă de jazz, absolventă a Liceului de Muzică „George Enescu“ şi a UNATC din Bucureşti. Domnişoara Irina Sârbu se remarcă printr-o voce încântătoare, mult zâmbet şi pasiune pentru muzica jazz. Irina scrie pe site-ul personal că şi-a descoperit talentul pentru jazz în liceu, pe când era colega binecunoscutului compozitor şi pianist Andrei Tudor. Observând că acesta ascultă jazz tot timpul, i-a cerut casetele pe care le asculta şi de atunci, citez, „…m-am îndrăgostit de Jazz!“.

Seara a început cu un ritm de samba. Piesa „Favela“ a stârnit publicului emoţia unui dans brazilian, melodia fiind inspirată de pe tărâmurile sud-americane. Instrumentul folosit de artistă păstra ritmul paşilor de samba şi puteai uşor să-ţi imaginezi că dansezi pe această muzică. Apoi, a urmat o a doua piesă, cu aer parizian, cunoscută de oameni iubitori de jazz şi nostalgici după o noapte romantică de pe străzile Parisului, „C’est si bon“.

Observam cum cei care înainte aveau pe chip o urmă de tristeţe sau de supărare, zâmbeau melancolic şi visau,îmbătaţi de notele musicale, la frumuseţea vieţii lor. În faţa mea era un cuplu de vârsta a treia. Cei doi, îmbrăcaţi elegant, se strângeau de mână şi îşi şuşoteau la ureche un „te iubesc“.

Atmosfera era plină de zâmbet şi emoţie interioară; următoarea melodie avea să readucă ritmul samba, „So danco samba“ – un îndemn pentru cei care au uitat, sau nu mai au timp, să danseze. La sfârşitul fiecărui cântec publicul aplauda vrăjit de pian şi voce. Interpretul Puiu Pascu a mânuit timp de o oră şi jumătate pianul, într-o armonioasă partitură de note swing cât şi bossa nova, el fiind aplaudat în mijlocul cântecelor.

Piesele „I got the rhythm“, „Chega de saudade“, balada „Cry me a river“ au reuşit să unească oamenii într-o linişte şi bucurie sufletească, într-o minunată zi de sâmbătă seară. Toţi au uitat de probleme, stres, tristeţe şi au îmbrăţişat muzica jazz pentru a-şi regăsi speranţa. Mulţi dintre cei prezenţi au fost adulţi şi vârstnici, o mică parte au constituit-o tinerii; însă cei care erau acolo într-adevăr iubeau muzica jazz şi o respectau, afişându-se în ţinute elegante.

Jazz-ul este un balsam pentru suflet, numai bun pentru aceia care preţuiesc arta, frumosul şi care iubesc ritmul.