
foto: teatrul-odeon.ro
Regizorul Alexandru Dabja ne-a adus pe scena teatrului Odeon o piesă amuzantă, pe 26 aprilie, cu ocazia anului Caragiale, o adaptare după dramaturg. Cu personaje clasice, precum Goe, piesa a fost un colaj de mai multe opere, printre care amintim: „Despre cometă“, „Justiţia română“, „D-l Goe“ sau „Bubico“. Din distribuţie au făcut parte: Dorina Lazăr, Rodica Mandache, Oana Ştefănescu, Paula Niculiţă, Nicoleta Lefter, Ionel Mihăilescu, Pavel Bartoş şi căţelul Puck al Cristinei Milea, şi vorbim de un căţel adevărat, care l-a interpretat pe Bubico.
O piesă amuzantă, serioasă pe alocuri, cu lătrături de câine venite la momentul potrivit, când personajele din jur devin mai zgomotoase şi puse pe scandal. O scenografie excelentă, parcă din poveşti, cu flori care cresc brusc, cu lumini sensibile la paşii actorilor… Şi bineînţeles, cu surprize sonore şi vizuale, care te iau pe nepregătite ca spectator sau te fac să tresari de frică.

Un monitor care iese brusc după un bar, în care Andreea Berecleanu ne dă ştirea morţii lui Caragiale, este ceva neaşteptat în piesă chiar şi pentru personaje. Pavel Bartoş este un controlor excentric, care crede că Pământul va fi lovit de o cometă, ţinând discursuri pe această temă, în timpul în care nu se ceartă cu Mamiţa, Mam Mare sau Tanti Miţa. Un adevărat carusel de senzaţii care fie te fac să râzi, fie să sari de pe scaun, asemenea unui trenuleţ printr-un tunel cu lucruri neaşteptate.
Dacă nu te aştepţi să cadă obiecte sau să se audă bubuituri zdravene, o Mamiţa tăvălindu-se că puiul ei s-a rătăcit, bătând din picioare şi ţipând pe fondul altor disensiuni între personajele din scenă, este ceva mai mult decât te-ai aştepta. Nu replicile au făcut piesa, ci scenele de scandal în care nimeni nu se mai înţelegea cu nimeni. Ceva picant, modern şi clasic în acelaşi timp, parcă un vis închipuit de bătrânul Caragiale, în care toate personajele sale se reunesc într-un tren care merge spre aventura vieţii lor, dar pe care le ironizează şi le pune în posturi mult mai comice.
