Roll it! – 127 Hours (2010)

Roll it! 127 Hours (2010)

Roll it! 127 Hours (2010)

de Andrei Antonescu – seminarist

„Nu renunţa, Aron, nu renunţa!“, aceasta fiind vocea interioară a lui Aron Ralston, unul dintre cei mai curajoşi oameni prezentaţi pe marele ecran.

Filmul este regizat de Danny Boyle şi este o adaptare după romanul scris de însuşi Aron Ralston, relatând experienţa sa dintre un bolovan şi o stâncă, o poveste uimitoare şi plină de curaj.

Aron Ralston (James Franco) este un alpinist în căutare constantă de aventură şi adrenalină, aşa că pleacă de unul singur pentru o expediţie de wekeend în Marele Canion. Este un personaj sociabil, deschis la minte şi îşi oferă ajutorul atunci când este nevoie de el, mai ales unor fete rătăcite prin canion, care sunt şi drăguţe pe deasupra. Încearcă să se bucure de viaţă la maxim, totuşi îşi acordă mult prea mult credit şi uită de modestie, de aceea există o mică tentă de aroganţă în comportamentul său.

Neglijenţa şi lipsa de atenţie ce ar fi trebuit să o acorde mediului înconjurător îl face să comită o greşeală abominabilă, astfel ajunge să rămână blocat într-o crăpătură din imensul canion, între un bolovan şi un perete din piatră. Bolovanul respectiv îi zdrobeşte mâna dreaptă, aşa că primul lucru pe care îl face este să strige după ajutor, dar realizează în curând că este complet izolat de civilizaţie şi încearcă să rezolve de unul singur problema.

În momentul respectiv, acţiunea principală a filmului începe să se desfăşoare. În primul rând, James Franco este singurul actor al cărui personaj are o continuitate în poveste, altfel spus el duce tot greul. În tot timpul petrecut în acea fantă, Aron rămâne fără hrană, apă şi, din păcate, este nevoit să îşi filtreze propria urină pentru a-şi potoli setea, iar noaptea foloseşte rucsacul pentru a se încălzi.

Lipsa de hidratare corespunzătoare îl face să aibă halucinaţii, în acelaşi timp îşi aduce aminte de fosta lui iubită şi de faptul că a respins-o la un moment dat, şi de toate cunoştiinţele sale, inclusiv părinţii. Este supus unei torturi psihice inimaginabile şi, încetul cu încetul, personajul nostru îşi pierde puterea. Din moment ce mâna lui a fost zdrobită, nu mai era de nici un folos, astfel Aron ajunge la o conluzie marcantă şi are o decizie foarte grea de făcut. Regizorul Danny Boyle („Slumdog Millionaire“, „Trainspotting“) a reuşit să prezinte adevărata poveste într-o imagine dinamică, creativă şi foarte emoţionantă.

Aron trăieşte o experienţă viscerală şi demonstrează fiecărui spectator cât de mult curaj poate avea o fiinţă umană. Muzica din filmul ăsta completează cu succes imaginile, fiind realizată de compozitorul indian A.R. Rahman şi artista Dido.

În prezent, adevăratul Aron Ralston trăieşte fericit alături de familia sa, şi se bucură în continuare de viaţă şi de călătoriile prin natură. Dacă vreţi o lecţie de viaţă, urmăriţi filmul acesta.