De la finala festivalului I Fest

De la finala festivalului I Fest

De la finala festivalului I Fest

de Irina Constantin – redactor

A doua ediție a festivalului I Fest a ajuns la sfârșit. În seara de 25 noiembrie a avut loc finala, în barul The Blu’zz. Din cei doisprezece concurenți, au rămas doar cinci. Tinerii actori au susținut câte un one-man/woman show de câte 30 de minute.

Primul moment i-a aparținut Arinei Cojocaru, care a dat o definiție a teatrului și a arătat ce înseamnă să fii actor. Într-o sală mare, plină cu femei frumoase și domni în frac, stă actorul. Arta acestuia este magie pură, iar suferința sa se ascunde în artă, până la sfârșitul reprezentației. Momentul Arinei i-a provocat pe cei prezenți să închidă ochii și să se viseze copii pentru câteva secunde, dar și să deschidă ochii și să privească lumea așa cum este ea, cu o sămânță de răutate.

Al doilea concurent a fost Gabriel Chirilă. Acesta a intrat în rolul unui profesor transsexual pe nume Victor, care a dorit mereu să își schimbe sexul, citându-l, „să și-l corecteze“, în concordanță cu interiorul. În prezent, Victor strângea bani pentru operația mult dorită, posibilă doar în Thailanda.

Următoarea concurentă ce a intrat pe scenă a fost Ruxandra Coman, care a început o conversație liberă cu cei din public. Ea și-a povestit viața, începând cu melodia sa preferată din copilărie, primul iubit, fugitul de acasă și locuitul într-un pod. În final, Roxana a scos textul pe care l-a învățat, citind de pe foi: „Orice aș spune acum, e deja gândit de autor, toate cuvintele pe care le spun sunt ale lui, chiar și asta. Aplauze – asta scrie, asta facem!“.

Penultimul moment a fost unul mai serios, în care Amalia Huțan a intrat în pielea unei fete de 13 ani, care a avut o relație cu profesorul ei. Eleva a fost dezamăgită, aflând că profesorul va avea un fiu. Peste mult timp, fata s-a întâlnit cu acesta și cu fiul său la un motel. Aici, fata și-a pedepsit profesorul prin uciderea copilului.

Ultimul concurent a fost Răzvan Ropotan, care a interpretat un angajat într-o galerie de tablouri. Acesta pleca de la serviciu în fiecare seară și vedea pe stradă același fețe. Doar EA ieșea în evidență, o fată ce stătea mereu în fața magazinului de antichități. Într-o zi, fata a uitat pachetul pe care îl ținea. A strigat-o și a încercat să i-l returneze, însă nu a reușit. După ceva timp, cei doi s-au întâlnit: „Hei, mă mai ții minte? Ți-ai uitat tabloul! Nu vrei să vii la mine acasă?“. Astfel, cei doi s-au trezit împreună, mergând la filme și făcând cumpărături. Totul a mers bine, până când băiatul și-a dat seama că există ceva ciudat în legătură cu acea fată, ceva ce nu îl atrage, ba dimpotrivă. De asemenea, și-a dat seama că dragostea lui a murit. Așadar, și-a pus sacoul, pălăria și a dispărut în spatele cortinei.

Toți concurenții au fost apreciați și aplaudați, însă a venit și momentul în care juriul – format din Ana Ciontea, Maria Zărnescu și Alexandru Mâzgăreanu – a chemat toți participanții pe scenă. Trei dintre momentele prezentate vor avea ocazia să fie jucate la teatru: Amalia Huțan, Răzvan Ropotan și Arina Cojocaru, iar câștigătorul I Fest a fost Răzvan Ropotan. Juriul a luat cuvântul, felicitând-o pe Beatrice Popescu pentru organizarea unui eveniment de acest fel, precizând că actorii tineri sunt neglijați în ultima vreme.

Chiar dacă I Fest a avut un singur câștigător, toți participanții au oferit un spectacol complet, emoționant și o seară frumoasă pentru toți cei prezenți.