“Cu Romano ButiQ vei fi mai fericit!”

Romano Boutiq

de Maria Cârstian – redactor

Sau cel puţin asta s-a cântat în seara de 18 februarie, în Clubul Ţăranului Român. Romano ButiQ se denumesc „prima formaţie ce cântă muzică romani cu influenţe punk-rock“.

Romano Boutiq

Concertul a fost o nebunie în sine. Cei prezenţi au avut ocazia nu doar să audă combinaţii neobişnuite de sunete, ci să şi vadă combinaţii neobişnuite de oameni. Instrumentalul încerca să se apropie de un Goran Bregovic, pe când vocalul presărat de „hop hop“ se îndrepta uşor-uşor spre manea. Doamnele cu fuste lungi şi cercei masivi din aur se împleteau cu domniţele cu cercei de lemn şi ghiozdan în spate. A fost un concert de natură complexă, dar nu atât datorită muzicii, cât datorită oamenilor din public. Un tip a spus ceva de genul „Concertul ăsta e mai mult o scuză pentru ca oamenii să socializeze. E plin de grupuleţe, iar în fiecare grupuleţ poţi să vezi unu’ stânjenit de moare“. Apoi a adaugat că „Sunt mulţi oameni prefăcuţi, veniţi aici pentru că aşa a vrut partenerul/partenera“. Şi dacă te uitai în jur, puteai să vezi o gamă largă de oameni, de tipuri diferite, de mentalităţi diferite, de zâmbete diferite.

Romano Boutiq

Mulţi oameni dansau, câţiva se prefăceau că dansează. Unii erau încântaţi, alţii nu se fereau să şi ascundă nemulţumirea. Nişte fete dansau twist undeva mai în faţă pe când vocalistul cânta „Cu Romano ButiQ vei fi mai fericit/ Cu Romano ButiQ vei fi mai împlinit/ Hop, hop“. Un metalist dur de lângă bar avea o privire pierdută, ţinându-şi băutura la piept şi uitându-se nedumerit la ce se întâmpla pe scenă.

Romano Boutiq

Cum n-am mai ascultat Romano ButiQ până acum, nu pot să vă dau informaţii referitoare la piesele cântate – acţionez doar ca un observator. Şi, astfel vă spun, la concertul lor din Clubul Ţăranului au venit mulţi oameni, mulţi oameni diferiţi, care au rămas şi cu păreri diferite după terminarea concertului. Dar, dintre toate dudele bune şi rele, un lucru e sigur: Romano ButiQ au reuşit să strângă la al lor concert de toţi şi de toate, fie aceştia încântaţi sau „loviţi“ de atmosferă.

Romano Boutiq