Comic Con a venit si-n Romania!

Comic Con a venit si-n Romania!

Comic Con a venit si-n Romania!

de Sabrina Canea – redactor

„Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul“. Mare dreptate avea Badea când a clocit-o p-asta. Chiar de ești un cetățean informat sau nu, cu siguranță nu ți-a fost prea greu să observi Palatul Copiilor împânzit de oameni întregul weekend, mulți dintre aceștia fiind costumați în cele mai drăcești chestii. Pentru aceia dintre voi care nu știți ce a pus stăpânire pe capitală în acest weekend de 30-31 martie, aflați că fenomenul „Comic Con“ a ajuns, într-un final, și în mica noastră țărișoară.

Comic Con a venit si-n Romania!

„Comic Con“ este una dintre cele mai vânate și lăudate convenții SF din lume. Istoria evenimentului începe încă din anii ’70, pe tărâmul unde toate visurile pot căpăta viață – America, mai exact San Diego. Întregul eveniment a fost proiectat de la bun început cu scopul de a aduna sub același acoperiș pasionații de benzi desenate, animații, jocuri video, dar şi seriale TV şi filme.

Chiar dacă mulți dintre noi au preferat să doarmă până mai târziu weekend-ul acesta, adevărații fani ai SF-uli și-au început sâmbăta încă de dimineață, stând la coada nesfârșită a Palatului Copiilor. Organizatorii, deși s-au scuzat de aglomerație, au realizat abia târziu faptul că aglomerația aceea nebună nu era un motiv de supărare, ci mai degrabă de bucurie pentru că evenimentul avea succes, dat fiind faptul că s-au vândut circa 3000 de bilete pe zi. Surprinzător și, totodată, lăudabil este faptul că printre zecile de costume unul și unul, puteai observa fară probleme câte un puști cu „ta-su“ de mână vorbind când în română, când în engleză despre cine știe ce jocuri.

Comic Con a venit si-n Romania!

Chiar dacă începutul evenimentului a fost mai ușor de digerat, nu i-a lăsat pe cei mai leneși dintre noi, cei care ne-am trezit mai pe la prânz, să pierdem mare lucru. Ceremonia de deschidere a fost urmată de concursul AMV (Anime Music Videos), ambele fiind pe placul publicului. La scurt timp de la acestea au urmat „Quiz-urile“, care nu numai că i-au indus în eroare pe mulți dintre participanți, dar le-au și testat acestora vigilența în ceea ce privește cultura în materie de jocuri, filme și anime-uri.

Dacă ești claustrofob, sau pur și simplu vrei ceva mai multă acțiune, holurile, ca să le zic așa, sunt locul ideal pentru tine. Printre zecile de cașcarabete (tarabe) la care puteai căsca gura, găseai de la stickere cu Harry Potter, Doctor Who ori Sherlock Holmes, la tricouri și genți pictate manual, la bijuterii hand-made, la figurine marca Stăpânul Inelelor, Thor, Batman sau Iron Man, la păpuși Wonderwoman, Batgirl și nu în ultimul rând păpuși Saga Amurg (știu ce credeți!), până la jocuri de poker, postere, cărți, reviste, comics-uri ori manga-uri. În timp ce unii învâțau să înoate prin mulțimea nehotărâtă de oameni, la standul celor de la Creative Monkeys se vindeau de zor „tricoaie“ și postere cu MO și F.O.C.A, în timp ce personajele își jucau rolurile pe un LCD.

Comic Con a venit si-n Romania!

Concomitent cu acestea, ascunse de ochiul nepriceput al muritorilor, jocurile se dădeau în liniște, lăsând tacticile și strategiile să lucreze. Când vorbim de gaming, vorbim și de „FIFA Logitech Challenge“ și „League of Legends“, în ceea ce privește jocurile video, loc care era, apropo, arhiplin. Ca jocuri de masă putem opta între „Magic: The Gathering“, „Yu-Gi-Oh!“, jocurile „Red Goblin“ – „Catan“, „Saboteur“, „Ticket to Ride“, „Păzea de 6“, „Dixit“, „Dixit Odyssey“, „Jungle Speed“, „Flux“, „Jenga“ și „Small World“ – „Le&Le Games“, „Cutia.ro“ – „Star Wars: X-Wing Miniatures Game“, „Game of Thrones: The Card Game“, „Kindons“, „Citadele“ – și nu în ultimul rând „Taraba de Jocuri“ – „Catan“, „Star Wars Card Game“, „Star Wars X-Wing Miniature“, „Star Treck Deck Building“, „DC Comics Deck Building Game“, „Get Nuts“, „Call to Glory“, „Cyclades“, „Cosmic Encounter“, „Ticket to Ride the Europe“ sau „Gosu Tactics“ – deci, după cum bine se vede, o gamă foarte largă.

Am avut parte de numeroase panel-uri, precum Remus Brezeanu și Mihai Grajdeanu, ambii realizatori de benzi desenate. De Mihai poate ați mai auzit prin „Legendele Dacilor“, o carte cu povești ilustrate realizată chiar de el. Nu în ultimul rând l-am avut pe Sefeu Comics Corporation Supreme, de asemenea pe felie cu benzile desenate, și cei de la Creative Monkeyz, realizatorii robotzeilor, dacă vă e mai ușor.

Comic Con a venit si-n Romania!

Desigur, un astfel de eveniment de talie mondială nu putea să se termine fără prezența unor personalități speciale. Astfel, cei mai norocoși dintre noi am avut onoarea de a-l întâlni pe John Rhys Davies, omul ce-l joacă Gimli din „Stăpânul Inelelor“, și de a-i adresa toate întrebările noastre. Actorul s-a făcut plăcut încă din momentul în care a pășit pe scenă, aducând cu sine o atmosferă calmă și plăcută. În timp ce oamenii de la montaj sau mai știu eu ce, încercau să ridice covorul persan pe care i l-au pus lui Gimli în spate (WTF, guys?!), actorul ne-a povestit tot ce ne-a poftit inima, de la viață personală la munca lui pe scenă și tot ce implică asta, în cele din urmă dându-ne și câteva sfaturi în ceea ce privește actoria.

Despre Finn Jones mai este nevoie să spunem ceva? Cert este că umorul îl definește, iar asta am observat cu toții în panel-ul lui. Tânărul actor din „Urzeala Tronurilor“ a răspuns cât se poate de deschis tuturor întrebărilor, îmbrățișând pe final câteva norocoase. Ce am aflat despre el? Pai, cu siguranță nu a uitat să sublinieze faptul că urmărește desene animate („Adventure Time“), asta e clar. Totodată, exact cum era de așteptat, Jones a recunoscut faptul ca românii (sau româncele?) sunt într-adevăr frumoși.

Comic Con a venit si-n Romania!

În cea de-a doua zi, după simpaticul moment de cosplay unguresc, am avut onoarea să-i ascultăm și să le vorbim lui Victor Drujiniu, Costin Benescu – desenatori, primul dintre ei colaborând chiar cu „Marvel“–, dar și „Achy Design School“, „Animații 2D – 3D“ cu Pintilii Sorin, „Harap Alb Continuă“ și Revista „Comics“.

Acestea fiind spuse, experimentul Comic Con a avut un succes desăvârșit printre români, ceea ce era însă de așteptat. Organizatorii și cei ce au făcut ca această convenție să prindă culoare și pentru români trebuie felicitați, good job, guys! Așteptăm cu interes ediția a doua la fel de bună ca și prima.