Carte – Mare Tranquillitatis

Carte - Mare Tanquillitatis

Carte - Mare Tanquillitatis

de Andreea Samoilă – redactor

„Trăiesc într-o lume lipsită de magie sau de miracole. Un loc unde nu există clarvăzători sau metamorfi, nici îngeri, nici băieți cu puteri supraomenești care să te salveze. Un loc unde oamenii mor, și muzica se dezintegrează, și viața e nașpa.“ Așa ne întâmpină romanul Katjei Millay, „Mare Tranquillitatis“, o poveste atât de tristă, dar atât de romantică și incredibilă.

Romanul, publicat de editura Epica, îi are ca protagoniști pe Nastya și Josh, doi adolescenți cu trecuturi cutremurătoare și triste. Nastya, care este în ultimul an de liceu, se mută alături de mătușa ei și începe să meargă la o nouă școală, unde devine centrul bârfelor. Ea este fata care nu vorbește deloc și care se îmbracă, ei bine, diferit ar fi puțin spus. Josh este, asemenea Nastyei, un băiat care este evitat de toți elevii deoarece fiecare rudă, fiecare persoană pe care a iubit-o, a murit. Ei bine, ce credeți că se întâmplă când Nastya și Josh se întâlnesc? Cu siguranță, nu ceva normal.

Katja Millay nu relatează numai poveștile triste a două persoane care chiar nu aveau nici o vină pentru cele întâmplate. Autoarea nu spune doar, prin intermediul Nastyei și al lui Josh, că „viața e nașpa“, ci transmite un mesaj mult mai puternic. Acela că toți merită o a doua șansă și că dragostea te poate schimba pentru totdeauna. Că, oricât de rea ar fi viața ta, tot o să apară cândva o rază de soare și că nu trebuie să încetezi să lupți.

Această lectură este una cu adevărat puternică, impresionantă, internsă și bogată. Profunzimea sentimentelor celor două personaje te lovește și este imposibil să nu simți, să nu treci prin stările lor. Cu siguranță, acest lucru este datorat faptului că autoarea a ales să scrie din ambele perspective, și cea a Nastyei și cea a lui Josh. Este atât de încărcată emoțional încât uneori chiar te lovește și poți să te bucuri sau să suferi alături de Nastya și Josh.

Nu cred că există ceva „nașpa“ (cum zice protagonista) în această carte. Este uimitoare de la început până la final, iar tot ce se întâmplă te surprinde. Nimic nu este previzibil, iar acesta este un lucru greu de întâlnit la romanele de astăzi. Până la ultimul cuvânt, la ultima frază, totul este plin de suspans și emoționant.

Totul este ales perfect în „Mare Tranquillitatis“, de la caracteristicile personajelor până la titlu, care are o mare însemnătate în întreg romanul, dar vă las să aflați pe parcursul lecturi. De asemenea, autoarea a ales să arate o parte adevărată a lumii și a vieții, și anume aceea că nu totul e roz și că există oameni cu povești triste pe care ceilalți nu îi bagă în seamă și îi ocolesc.

Nu pot să spun altceva decât să vă recomand din tot sufletul „Mare Tranquillitatis“ datorită faptului că este un roman adevărat, care arată viața așa cum e, cu bune și cu rele. Este unul dintre cele mai bune cărți pe care le-am citit în ultimii ani și o să vă țină prinși între filele ei până la final.

Vă urez lectură plăcută! 🙂