Serile Teatrului Studentesc – Festivitatea de premiere

Serile Teatrului Studenţesc - Festivitatea de premiere
foto şi text: Ana-Maria Căciulă – colaborator

Vineri, 6 aprilie, a avut loc Festivitatea de Premiere a celei de-a XIV-a ediţie a Festivalului „Serile Teatrului Studenţesc“, activitate ce a avut loc la Casa de Cultură a Studenţilor.

„De ce teatrul? Dacă jucăm nişte roluri în mod natural, trebuie să fim actori?“. Cu aceste gânduri, din partea organizatorilor, a fost deschisă seara.

Mai înainte de toate, a avut loc o piesă de teatru iniţiată de Trupa SISC, numită „Noi doi trei“. Aceasta a reuşit să destindă atmosfera încărcată de emoţii şi nerăbdare cauzată de anunţarea premiilor ce urma să aibă loc după aceea. După ce am aşteptat vreo câteva minute, râzând de sunetul pe care îl scotea cortina (şi anume unul ce mă ducea cu gândul la desenele animate, unde se trezea vreo isteaţă să zgârie tabla cu unghiile), a început în sfârşit mult aşteptata piesă de teatru care nu era, însă, inclusă în concurs.

După cum spuneam, piesa se numeşte „Noi doi trei“. Dacă aveţi în cap o poveste de dragoste pasională, aş putea spune că vă apropiaţi de subiect. Este vorba despre un cuplu alcătuit dintr-un bărbat care nu vorbeşte absolut deloc şi care ţine în permanenţă o broscuţă, şi unul care nu tace deloc. Amândoi se duc la acelaşi psiholog, un alcoolic fără interes, care are o pasiune ascunsă pentru cel tăcut. Plin de frustrări, vorbăreţul porneşte aiurea pe străzi până când se implică într-un ménage à trois, în timp ce psihologul încearcă să se apropie de celălalt bărbat. În final, cei doi sunt prinşi în timp ce se sărutau, moment ce a stârnit surprindere printre rândurile spectatorilor. Se aud împuşcături şi aşa se termină piesa.

Odată cu finalul piesei de teatru, au crescut şi emoţiile participanţilor. Juriul a fost compus din adevăraţi profesionişti din domeniul teatrului, dar şi filmului. Regizorul Toma Enache a prezentat nişte versuri, ce au fost dedicate actorilor: „Cei mai dezinvolţi actori cu mânecile suflecate/ Cum ştiu ei să ne trăiască!“. Astfel, a început premierea, care ne-a adus faţă-faţă cu următoarele rezultate:

Premiul special la categoria amatori al juriului s-a acordat trupei „OKAUA“.
Premiul special la categoria profesionişti al juriului s-a acordat trupei „Microbis“.
Premiul pentru cel mai bun spectacol, categoria amatori, s-a acordat trupei „Trupa
Caragiale nr. 9“.

Premiul pentru cel mai bun spectacol, categoria profesionisti, s-a acordat studentilor de la UNATC cu spectacolul „Yom Kippur“.

Festivalul s-a încheiat cu vorbele unuia dintre membrii juriului: „Toţi care aţi participat sunteţi premianţi. Noi v-am premiat cu aplauzele noastre. Poate că nu veţi deveni toţi actori, dar cu siguranţă veţi fi buni spectatori de teatru. Felicitări tuturor!“