Mircea Baniciu si prietenii

Mircea Baniciu si prietenii

Mircea Baniciu a ţinut un concert de lansare al albumului „Best of – vol 2“, pe 10 noiembrie, la Sala Palatului. Acesta a cântat împreună cu prietenii săi: Leo Iorga – fost solist Compact, Gyuri Pascu, Josef Kappl (ex-Phoenix) şi alături de colegii săi de trupă: Vlad Cnejevici (clape), Teo Boar (chitară), Marian Mihăilescu (chitară bas) şi Cristi Iorga (tobe).

Mircea Baniciu si prietenii

„Bine aţi venit prieteni!“ a fost primul apel al solistului către un public ce umplea o întreagă sală. Chiotele şi aplauzele fiind pe măsură, după o absenţă de 2 ani a lui Mircea Baniciu din Sala Palatului. Concertul anunţat pentru ora 19.30, a început cu o întârziere de 20 de minute.
Piesa care a deschis acest concert a fost „Întoarcere la Orient“. Au urmat atât melodii ale formaţiei Phoenix, al cărei solist a fost Mircea Baniciu începând cu anii ‘70, cât şi din repertoriul Pasărea Colibri, fondată de acesta în 1992. Toate piesele au trezit nostalgii; fie balade ale solistului, precum: „Eşarfa în dar“, „Himera“, „Cu tine în gând“, „Înţelegere“, fie piese pop-rock: „Pisica Neagră“, „Vara la ţară“, „Hanul ulciorului nesecat“ etc.

După o pauză de 10 minute, partea a doua a show-ului a venit cu o surpriză plăcută. Mircea Baniciu a cântat pe scenă alături de fiica sa, Ana Baniciu. O altă surpriză a fost apariţia pe scenă a lui Ioan Gyuri Pascu. Acesta a imitat vocile cântăreţilor Nicu Alifantis şi Victor Socaciu, păcălind publicul, din spatele scenei, până la apariţia sa. Împreună cu Josej Kappl, Baniciu a cântat piese ale trupei Phoenix, de pe albumul „Cantafabule“, auzite mai rar, ce au stârnit entuziasmul celor prezenţi.

Mircea Baniciu si prietenii

După bisul cerut frenetic de lumea ce s-a ridicat de pe scaune, Baniciu şi prietenii săi au revenit pe scenă şi au mulţumit celor din sală. Publicul a rămas în picioare până la finele ultimelor două piese de impact: „Vremuri“ şi Andrii Popa“. S-a cântat şi s-a dansat în limitele spaţiului dintre scaune.

Concertul va apărea filmat pe DVD. Chiar Mircea Baniciu a afirmat, cu nota sa de umor: „O să imortalizăm acest concert. Am zis că, cine ştie ce vremuri mai vin, poate plecăm în America cu toţii!“ şi, de asemenea, că acest film îi va include atât pe cei de pe scenă, cât şi pe cei din public, care fac parte din existenţa lor, a artiştilor.