Jazz cu Elena Morosanu si prietenii

Jazz cu Elena Moroşanu şi prietenii

de Sabina Lazăr – redactor

Miercuri, 18 august, tânăra artistă Elena Moroşanu ne-a invitat la un concert de jazz în parcul Herăstrău, la terasa Tête-à-Tête Coffee Art & Chill. O prezenţă deja cunoscută în lumea muzicii româneşti, Elena i-a avut lângă ea pe Toma Dimitriu la pian, Matt Smith la tobe şi Michael Acker la contrabas.
Concertul a început cu o jumătate de oră după cea anunţată, lăsând astfel destul timp spectatorilor întârziaţi să-şi ocupe locurile. În spaţiul intim al terasei, Herăstrăul a început să vibreze pe o piesă instrumentală numită „Oleo“, menită să lase publicul să intre în atmosferă.

Jazz cu Elena Moroşanu şi prietenii

După terminarea acesteia, Elena Moroşanu şi-a prezentat colegii şi au început acordurile unei melodii – „Four“ -, pe care e posibil să o fi auzit într-o altă interpretare alături de Florin Răducanu. Concertul a continuat cu o melodie de dragoste, „Old devil moon“, iar după aceasta cei patru au încercat un cover după bine-cunoscuta melodie a celor de la The Carpenters, „Close to you“, însă într-o manieră mai apropiată de jazz. Ultima melodie înainte de pauză a fost „Blame it on my youth“, care ne-a făcut să ne reamintim de fiorii primelor iubiri şi de tinereţea care trece mult prea repede.
După cele câteva minute de pauză, Elena ne-a anunţat că doreşte să aducă pe scenă un invitat special, o altă tânără voce (însă de data aceasta şi actriţă), Aylin Cadîr. Ea a început cu o melodie din folclorul românesc, „Până când nu te iubeam“, interpretată, de asemenea, într-o manieră jazzistă: ne-a reamintit de şansonetele de pe vremuri, care şi-au primit câteva influenţe balcanice; şi a terminat într-o notă romantică cu o melodie franţuzească.

Jazz cu Elena Moroşanu şi prietenii

Concertul a continuat cu revenirea Elenei şi o altă melodie, „You go to my head“, deoarece tumultul, emoţia şi energia pe care le oferă jazzul par să se combine perfect cu obsesia unei iubiri nebune, niciodată consumată pe deplin. O melodie notabilă a fost şi „Blue and green“, pe care membrii trupei au şi dedicat-o unui prieten de-al lor. Una din ultimele melodii ale serii a fost o surpriză deosebit de plăcută, dacă luăm în calcul faptul că a fost compusă de nimeni altul decât Toma Dimitriu. „I have a dream“ s-a adresat astfel tuturor celor din sală, făcându-ne să ne amintim de speranţele şi visurile noastre.

Jazz cu Elena Moroşanu şi prietenii

În ansamblu, concertul a fost reuşit, ceea ce a uimit a fost publicul – care a făcut act de prezenţă în acea seară. De obicei, jazzul este un gen muzical care se gustă greu, însă de această dată terasa a fost populată cu oameni tineri, unii abia trecuţi de vârsta adolescenţei. Una dintre cauze ar putea fi schimbarea opţiunilor muzicale în rândul tinerelor generaţii, însă cred, mai degrabă, că tinereţea şi energia Elenei Moroşanu şi a colegilor ei a fost adevăratul motiv pentru care s-a putut observa această diferenţă în rândul spectatorilor.