Film – „The fault in our stars“

ilm - The fault in our stars

de Maria Tudor – redactor

A venit și momentul mult așteptat de către toți fanii faimosului roman „The fault in our stars“ („Sub aceeași stea“), de John Green: ecranizarea frumoasei și, în același timp, devastatoarei povești de iubire dintre Hazel și Augustus.

Dragoste, speranță, fericire și apoi o infinită tristețe provocată de o boală incurabilă, care distruge totul. Cu toate acestea, „The fault in our stars“ nu este un film despre cancer. Este un film despre puterea și sclipirea dragostei adolescentine, unde cancerul este doar steaua de unde pornesc toate razele.

Hazel Grace Lancaster, interpretată de către Shailene Woodley, este o fată de 16 ani, diagnosticată cu cancer la plămâni. Lipsită de speranța că viața i-ar mai putea oferi ceva frumos, aceasta se duce de dragul părinților la un centru de susținere. Acolo, îl întâlnește pe Augustus Waters (Ansel Elgort), recent vindecat de o rară formă de cancer la oase. Șarmul și nonșalanța lui Gus o cuceresc instantaneu pe Hazel, dar aceasta refuză inițial să îi cadă în brațe de teamă că moartea ei îi va frânge inima.

Cei doi devin prieteni din ce în ce mai buni, împărtășind aceeași pasiune pentru romanul „An Imperial Affliction“ de Peter van Houten. Ultima dorință a lui Hazel este să-l întâlnească pe autorul romanului ei preferat pentru a obține un răspuns în legătură cu sfârșitul cărții. Și cine să îi îndeplinească această dorință dacă nu chiar Gus?

Cu toate că sănătatea îi este din ce în ce mai precară, Hazel reușește să plece într-o excursie în Amsterdam pentru a-l întâlni pe Peter van Houten. Deși acesta se dovedește a fi un bețiv ignorant, Amsterdam va rămâne pentru Hazel și Gus cea mai frumoasă amintire, locul unde povestea lor de iubire a luat naștere, unde steaua lor a strălucit cel mai tare.

M-am îndrăgostit de Hazel și Augustus așa cum s-au îndrăgostit ei unul de celălalt: „Încet și apoi dintr-o dată“. Pot spune o mulțime de lucruri frumoase despre ei, mai puțin acela că au toată viața în fața lor. Dar aceștia nu se plâng niciodată și fac mereu haz de necaz de ghinionul lor. Deși viața le atârnă de un fir de ață ce se poate rupe în orice clipă, dragostea lor este atât de puternică încât nimic, nici măcar cancerul, nu o poate distruge.

Desigur, acest lucru este doar o iluzie, deoarece, așa cum legătura dintre cei doi adolescenți ne îndeamnă să visăm și să iubim, cancerul din poveste ne face să realizăm că Hazel și Gus se află sub o stea deloc favorabilă lor.

În ciuda faptului că subiectul pare a fi un clișeu (doi adolescenți bolnavi de cancer se îndrăgostesc, iar inevitabila moarte îi va despărți), felul în care povestea este relatată face ca întregul film să merite! Sunt o groază de adevăruri în replicile personajelor la care nu ne-am fi gândit niciodată, iar anumite scene sunt pur și simplu „wow“. Până la urmă, cred că exact acest lucru le conferă frumusețe filmului, respectiv cărții după care a fost inspirat: să faci dintr-o poveste banală ceva unic și original și foarte puțini oameni sunt în stare să facă asta cum trebuie. „The fault in our stars“ este dovada că felul în care spui un lucru contează mult mai mult decât ceea ce spui de fapt.

Am fost foarte încântată să văd că filmul se ridică la înălțimea romanului lui John Green, iar pentru asta nu le putem mulțumi decât regizorului Josh Boone, scenaristului, care a respectat cu exactitate replicile pline de magie și originalitate din roman și actorilor, a căror prestație m-a impresionat profund. De asemenea, momentele emoționante au fost acompaniate de piese ale unor cântăreți celebri, precum Ed Sheeren sau Birdy.

Toate lacrimile pe care le veți vărsa vizionând acest film nu se compară cu numărul de învățături și concluzii pe care le putem trage din această poveste. Viața este scurtă, precum un montagne russe, are suișuri și coborâșuri, iar uitarea este un lucru ineluctabil, pe care nu îl putem împiedica, oricât de mult ne-am teme de el. Dar, până la urmă… „Fără suferință, cum am putea ști ce este durerea?“.

1 thought on “Film – „The fault in our stars“”