Film – Pacific Rim

pacific rim

pacific rim

de Ana Maria Tudorache – colaborator

„Today we are cancelling the apocalypse!“ În jurul acestei afirmaţii rostite de către Idris Elba, cel care îl interpretează pe mareşalul Stacker Pentecost, unul dintre personajele principale ale peliculei, se învârte totul. Acţiunea se petrece în viitor, surprinzând lumea în care trăim ca fiind asaltată de Kaiju – creaturi extraterestre, ce răsar dintr-o altă dimensiune şi ameninţă să distrugă planeta. Cum atacurile se înmulţeau, oamenii de ştiinţă au creat Jaegerii, roboţi giganţi, meniţi să îi învingă şi să îi combată pe Kaiju, iar fiecare Jaeger este controlat de doi piloţi între care se stabilea o punte neuronală. Dar, după o perioadă de timp, războiul purtat între Kaiju şi Jaegeri a început să fie tot mai greu, atacurile devenind tot mai dese, iar Jaegerii devenind tot mai greu de controlat, guvernul luând decizia de a „pensiona“ proiectul „Jaeger“.

Într-o ultimă încercare de a salva lumea, mareşalul îl aduce pe Raleigh Beckett, un fost pilot de jaeger, interpretat cu măiestrie de Charlie Hunnam, şi îl convinge să piloteze din nou „Gipsy Danger“, Jaeger-ul pilotat în trecut de el şi de fratele său, decedat într-unul dintre atacuri. Pe parcursul desfăşurării acţiunii, Raleigh ajunge la baza militară din Hong Kong, unde, în timpul căutărilor unui copilot cu care să se sincronizeze perfect, o întâlneşte pe Mako Mori, cea care îi va deveni în cele din urmă copilot.

În ciuda faptului că primul test neuronal aproape a distrus baza militară, întrucât Mako s-a lăsat prinsă în amintirile din copilărie, protagoniştii reuşesc să învingă câţiva Kaiju, însă după numeroase atacuri, în baza militară rămân doar doi Jaegeri cu care se mai poate lupta.

Între timp, Charlie Day îl interpretează pe Newton Geiszler, omul de ştiinţă ce îi studiază pe Kaiju, stabileşte o conectiune între el şi una dintre acele creaturi, dându-şi astfel seama că acei extratereştri sunt de fapt roboţi asamblaţi.

Prin urmare, cei doi Jaegeri rămaşi sunt folosiţi pentru a distruge portalul cu o bombă nucleară. Deznodământul îi surprinde deci pe Raleigh şi Mako în „Gipsy Danger“ şi pe mareşalul Pentecost împreună cu copilotul sau în celălalt Jaeger, încercând să arunce bomba. Dar deşi omenirea este salvată de către „Gipsy“, mareşalul îşi pierde viaţa în misiune.

Regizorul Guillermo del Toro reuşeşte să îmbine războiul dintre roboţi cu poveşti impresionante din trecutul piloţilor principali, dar şi sa croşeteze o poveste de dragoste între Raleigh şi Mako. Efectele speciale sunt din plin, regizorul reuşind să creeze o peliculă care să placă chiar şi celor care nu sunt fani ai peliculelor cu roboţi şi în mod clar un film pe care l-ai revedea încă o dată cu plăcere.