
foto: Vlad Albu – colaborator foto
În seara de miercuri, 12 iunie, Club Control a găzduit o premieră teatrală deosebită – „Don Juan Beyond Control“. Cei prezenți au putut savura o combinație de umor, viață de noapte, underground și personaje foarte colorate, totul adaptat după J.B.P. Molière, în distribuție exclusiv feminină.
În jurul orei 20, sala Berlin a început să se umple. Spectacolul a început cu Sganarelle, sluga lui Don Juan, discutând cu Gus despre cruzimea și răutatea stăpânului său. Acesta, aflând că este subiect de discuție, își trage sluga la răspundere în stilul propriu, cu violență și aroganță.

Cei doi încep să discute despre părăsirea Elvirei și găsirea unei iubiri noi de către Don Juan. Urmează un puternic discurs despre cum dorințele sale nu pot fi înfrânte, femeile din viața sa trebuie să fie înlocuite des, înainte să se instaleze o rutină plictisitoare, el fiind capabil să iubească fiecare femeie pe care o seduce.
Discursul îi este întrerupt chiar de Elvira, care vine pentru a-i cere explicații. Don Juan nu ezită să o mintă și să joace teatru până când aceasta pleacă furioasă, el bucurându-se de reușită alături de Sganarelle. Odată scăpat de Elvira, Don Juan este deranjat de către tatăl său, care îl vizitează pentru a-i face morală, însă și acesta este tratat cu aroganță, urmând să plece dezamăgit.

Noul plan al lui Don Juan este de a strica relația unui cuplu logodit, din simplul fapt că iubirea lor perfect împărtășită îi crează dezgust și simte nevoia de a o distruge. Astfel, el o seduce pe Sibelle și îi promite că se va căsători cu ea. Nefiind suficient, Don Juan îi promite același lucru și prietenei sale, realizând o dublă-seducție de nota zece.
Sganarelle și Don Juan găsesc întâmplător statuia lui El Comandante, un bărbat pe care Don Juan l-a ucis cu puțin timp în urmă. În glumă, cei doi invită la cină statuia care, spre surprinderea lor, își mișcă capul în sens afirmativ. După vederea răposatului de mai multe ori, Don Juan îi spune slugii sale să noteze tot ce spune și să-i trimită o scrisoare tatălui sau, în care își cere scuze pentru tot și promite să se schimbe, să devină un alt om.

După un discurs înduioșător, acesta scoate la iveală prefăcătoria de care poate da dovadă, afirmând că este o mască a societății din ziua de azi pe care adoră să o poarte. În final, spiritul lui El Comandante se întoare pentru cina promisă. Don Juan i se alătură, iar cei doi pleacă împreună, lăsându-l pe Sganarelle singur, dansând pe scenă.
Adaptarea îndrăzneață a făcut din piesa lui Molière o poveste realistă, adusă în contextul zilelor noastre, iar distribuția exclusiv feminină a fost peste așteptări. Per total, toată lumea a ieșit din sală cu zâmbetul pe buze, încă dezbătând cele văzute.