EUROEDU, un training pentru elevi performanti

EUROEDU, un training pentru elevi performanti

EUROEDU, un training pentru elevi performanti

text: Andra-Maria Măciucă – redactor
sursa foto: EUROEDU

Weekend-ul 27-28 octombrie a adus un plus de educaţie non-formală pentru liceenii bucureşteni! Atelierele proiectului EUROEDU s-au desfăşurat sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 10:00-17:00, la Biroul de informare al Parlamentului European în România.

Proiectul, destinat elevilor de clasa a X-a şi a XI-a cu aptitudini excepţionale, se află la a doua ediţie. Obiectivele dorite au fost ca participanţii să îşi contureze o idee asupra viitorului şi conceptului de viaţă împlinită, să îşi crească încrederea în sine, să înveţe unii de la alţii şi să afle povestea formatorilor şi experienţa dobândită de aceştia de-a lungul timpului.

EUROEDU, un training pentru elevi performanti

Evenimentul s-a deschis prin a invita participanţii să scrie, pe un post-it note, un cuvânt care să îi descrie. Rând pe rând, cuvinte precum „ambiţie“, „atitudine“ sau „unicorn“ au fost lipite pe un afiş mare, în formă de copac.

Pentru ziua de sâmbătă, liceenii au venit pregătiţi cu un test rezolvat, numit „Personal DNA“, pentru a dezbate pe seama acestuia şi a observa atât asemănările, cât şi deosebirile dintre trăsăturile lor de caracter şi cele ale altor participanţi. Apoi, aceştia au avut ocazia să îşi identifice valorile personale, fie ele orientate către cei din jur sau către ei înşişi. În timp ce, pentru unii, prioritatea constă în linişte sufletească, de exemplu, pentru alţii, valoarea personală cea mai imporantă o reprezintă succesul. În urma pauzei de masă, cei prezenţi au fost nevoiţi să lase valorile personale la o parte şi să se adapteze cerinţelor jocului de rol intitulat „Regatul Pendo“.

EUROEDU, un training pentru elevi performanti

Cum aţi defini voi termenul „outlier“? – Astfel a început dimineaţa de duminică, în care, în urma unui brainstorming care îngloba elemente precum extravaganţa, originalitatea şi implicarea, s-a ajuns la o concluzie simplă: outlier = persoană care iese în evidenţă. Cum am putea noi să păşim pe urmele lui Mozart, Michael Jackson sau Johnny Depp şi să devenim nişte personalităţi marcante pentru acest secol? Prin foarte multă muncă, IQ, EQ (inteligenţă emoţională), talent şi abilitatea de „a pune la îndoială“. În urma acestei discuţii, participanţii au fost provocaţi să ordoneze nişte obiecte, în funcţie de necesitatea deţinerii acestora într-o situaţie-limită ipotetică sugerată.

După aceea, aceştia au reflectat asupra unor întrebări precum: „Ce ţi-ar plăcea să faci dacă nu s-ar uita nimeni la tine?“, „Ce ai regreta că nu ai făcut dacă ar fi să mori mâine?“ sau „Dacă mâine ai avea toţi banii din lume şi orice ar costa un leu, care ar fi primul lucru pe care l-ai cumpăra mâine dimineaţă?“. Voi ce aţi răspunde?

EUROEDU, un training pentru elevi performanti

Finalul workshop-ului a constat în împărţirea celor 60 de participanţi pe grupuri mai mici, fiecare grup având sarcina de a crea o maşinărie care să sugereze una dintre competenţele căutate de angajatori, cum ar fi pasiunea, munca în echipă sau inovaţia.

Recommended Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *