De la lansarea cartii „Cavalerii Shracken“ de Cristian Jicman

Cavalerii Shracken

Cavalerii Shracken

de Alexandra Ioniță – colaborator

Rețeta perfectă pentru a uita de vremea ploioasă și mohorâtă de afară? Se ia una bucată zi de vineri, se adaugă o locație potrivită și se presară cu o lansare de carte! Vineri, 25 mai, în foaierul Teatrului de Comedie a avut loc lansarea cărții „Cavalerii Shracken“ de Cristian Jicman. Într-un cadru restrâns, dar extrem de primitor, au sosit treptat în jurul orei 17.00 participanții la eveniment. Bineînteles, nu au lipsit prietenii și nici familia scriitorului, ce au venit cu mic cu mare să îl încurajeze și să îl susțină pe tânărul autor, aflat la început de drum.

În prima parte a evenimentului, doamna Rodica Elena Lupu a spart gheața și ne-a introdus în lumea cărților, întrebându-ne simplu „De ce citim?“. După ce atmosfera s-a mai destins, dânsa i-a acordat autorului „Diploma de Debut Literar“, care a acceptat și a mulțumit tuturor. Întrebat „De unde vine numele cărții?“, Cristian a răspuns că „ar divulga acțiunea dacă ne-ar spune“ și ne-a lăsat pe noi să gustăm singuri din lectură, pentru a ne hrăni curiozitatea.

Cavalerii Shracken

În a doua parte a evenimentului, a preluat cuvântul domnul Alexandru Ștefănescu, critic literar și director la România Literară. Acesta ne-a vorbit despre „frumusețea limbii române folosite de autor“ în cartea lui, lăudând fantezia inepuizabilă a acestuia, declarând că „nu urmează tipare“, fiind ceva unic, imprevizibil. Mai mult, dânsul ne-a vorbit despre genul fantasy și l-a descris ca fiind un gen de o „inutilitate grațioasă“, un gen ce categoric nu poate fi negat.

Cavalerii Shracken

În continuare, actrița Doina Ghițescu ne-a citit un fragment din „Cavalerii Shracken“ cu atâta însuflețire, încât, pentru un scurt moment, personajele parcă au căpătat viață. Dânsa l-a felicitat pe autor pentru debutul său, declarând că tema abordată în carte este una originală, ce formează o „imagine formidabilă“ asupra lumii prezentate.

La final, Cristian ne-a descris în câteva cuvinte acțiunea cărții, ce „prezintă un univers care nu se leagă de lumea în care trăim – continentul Shrackerenton“. Le-a mulțumit tuturor pentru participare și a anunțat că va mai exista o continuare a cărții, chiar două, cât de curând. Ușor, ușor, invitații s-au retras, nu înainte de a lua un autograf și de a-l felicita pe tânărul autor, ce a avut o atitudine pozitivă și a vorbit cu fiecare în parte.

Cavalerii Shracken

Așteptăm cu nerăbdare următorul volum dintr-o serie ce se anunță a fi promițătoare. Dar pâna atunci, eu vă urez lectură plăcută, ca să meargă cu vremea de afară! 😀