Concert Andrea Bocelli – cel mai iubit tenor din lume

de Andreea Samoilă – redactor

Mii de oameni au venit, în seara de 25 mai, la Romexpo pentru a asista la concertul celui mai iubit tenor din lume, Andrea Bocelli. Alături de artist, pe scenă i s-au mai alăturat multe nume mari ale muzicii internaționale: sopranele Angela Gheorghiu și Paola Sanguinetti, Div4s, un ansamblu format din patru soprane, Carisma, un grup format din doi chitariști de muzică clasică și Cezar Ouatu, care a reprezentat România la Eurovision. Toate aceste talente inegalabile au fost acompaniate de Orchestra Națională Radio și de Corul Academic Radio.

Andrea Bocelii s-a născut într-o familie de fermieri în Lajatico, Italia, iar în jurul vârstei de 12 ani și-a pierdut vederea din cauza unui acident. Ascensiunea sa a fost una însă una sigură, devenind celebru în urma câștigării concursului „Sanremo Music Festival“. Bocelli a reușit să uimească o lume întreagă cu vocea sa unică și inegalabilă, Celine Dion afirmând: „Dacă Dumnezeu ar cânta, ar suna foarte mult cu cea a lui Andrea Bocelli“.

Nu cu mult după ora 20:00, pe scenă și-au făcut apariția Orchestra Națională Radio, Corul Academic Radio și dirijorul Marcello Rota, care au interpretat opera „Nabucco“, scrisă de Verdi. După aceea, în aplauzele publicului numeros, pe scenă a urcat Andrea Bocelli, care a cântat „Di quella pira“, operă scrisă de același autor. În momentele următoare, pe scenă a urcat cunoscuta Angela Gheorghiu, care a interpretat o melodie singură și apoi un duet cu celebrul artist. Acesta a încântat publicul cântând numeroase piese clasice, printre care se numără și „La donna e mobile“ de Verdi, „La boheme“ de Puccini și „La traviata“ scrisă de Verdi.

După aceea, a urmat o pauză de un sfert de oră pentru ca, mai apoi, să înceapă partea a doua a concertului. În aceasta au predominat melodiile de pe albumele lui Bocelli: „Passione“, „Incanto“ sau „Sentimento“. Astfel, spectatorii au putut asculta opere precum „Vieni sul mar“, „Musica proibita“ sau „Furunculi furuncula“, melodie cântată în duet cu Div4s.

Momentul următor a fost unul special, pe scenă urcând Angela Gheorghiu și Cezar Ouatu, care au interpretat o piesă foare cunoscută de-a lui Aurelian Andreescu: „Copacul“. În continuarea spectacolului, Andrea Bocelli a interpretat la pian melodiile „Era gia tutto previsto“ și „La vie en rose“ de pe albumul său, „Passione“. Duetul dintre artist și grupul de patru soprane, care au interpretat „Canto della terra“, a fost unul dintre cele mai emoționante momente ale serii.

Andrea Bocelli s-a reîntors pe scenă de trei ori pentru bis-uri, fanii români nemaidorind să îl lase să plece. Acesta a interpretat „O sole mio“ alături de Angela Gheorghiu și Cezar Ouatu, iar melodia „Con te partiro“ a fost în duet cu soprana. Totul s-a încheiat cu o interpretare perfectă a cântecului „Turandot“, artistul părăsind scena în aplauzele publicului.

Chiar dacă concertul s-a ținut în aer liber și nu era tocmai cald, publicul a fost încălzit de vocea inconfundabilă a lui Andrea Bocelli. Întregul spectacol a fost de un înalt nivel artistic, cântărețul îmbinând piese scrise de Verdi cu cele de pe albumele sale.

Când spectatorii au fost întrebați cum li s-a părut concertul, aceștia au spus că a fost un eveniment cu adevărat deosebit, pe care l-au așteptat de mult timp. În ciuda faptului că a fost cel mai scump concert al anului, toate locurile au fost ocupate de către fanii lui tenorului.

Așadar, concertul lui Andrea Bocelli a fost unul extraordinar, acesta dovedindu-le admiratorilor din România că este un artist care sparge orice record, un talent de necontestat și o legendă.