Am fost la concertul Mevorah din Iron City (reloaded)

de Vladimir Pogonariu – redactor

Joi, 28 octombrie 2010, am fost la concertul Mevorah din Iron City. Din nou. Şi, da… a fost la fel de frumos ca prima dată. Însa protagoniştii s-au mai schimbat. La voce/ pian/ chitară electroacustică a fost Ştefan Oprea (aka Domn’ Profesor), la chitară electrică Michael, mister „Heavy Guitar“; la fagot Laurenţiu Darie, iar, pe alocuri, Vladimir (aka Vladi) la electroacustică [îmi cer scuze dacă am sărit pe cineva].

Mini-concertul lor a fost deschis în jur de ora 20:30 cu melodia „You and me“, o melodie iubită de public (public = nu foarte multe persoane, dar suficiente cât să ne simţim bine). Au continuat cu melodii proprii, unele cântate pentru prima dată. Tot pentru prima dată în România s-a amplificat sunetul de fagot (instrument muzical de suflat, constând dintr-un tub lung de lemn îndoit la capăt, prevăzut cu clape şi cu ancie dublă). Fagotul amplificat s-a îmbinat perfect cu sunetul de chitară. Da, nici eu nu am crezut vreodată că o să merg la un concert de rock asistat de sunetul de fagot, care este… de nedescris (nu vă imaginaţi acum că Laurenţiu a cântat metal la fagot). E incredibilă combinaţia, e nouă, e strălucită şi dau baladelor un aer aparte.

Pe undeva pe la jumătetea recitalului, Mevorah au cântat „piesa lor de rezistenţă“, şi anume un cover după „Show must go on“ al lui Queen. Profu’, good work! A sunat mai bine ca originalul :-).
Atmosfera a fost la fel de modestă ca şi trupa… public nu foarte numeros, însă suficient cât să „ne simtem bine“. Sincer să fiu, e chiar o plăcere să stai cu prietenii la o bere un suc şi să îi asculţi pe aceşti oameni minunaţi, care chiar fac ceva din plăcere.

Ce să mai zic? Nu mai am cuvinte. A fost frumos, poate chiar mai frumos ca la „marile concerte“, din simplul motiv că trupa este aproape de tine; din simplul fapt că după concert poţi sta la o şuetă cu membrii trupei, lucru pe care la marile concerte nu-l poţi face. Şi încă o chestie pe care nu o poţi face la marile concerte: nu poţi sa intri moca la un spectacol pe cinste xD.
„Hip, Hip, Hurraaa!“ pentru Mevorah! You rock!

P.S.: Îmi cer scuze că am publicat tocmai acum articolul dar, ca şi voi, sunt elev: am teme, teste and so on.