La Festivalul de arte Florian Pittis 2012 – Ziua 2

Festivalul de arte Florian Pittis 2012 - Ziua 2

de Ana-Maria Căciulă – colaborator

A doua zi a festivalului, 8 mai, a adus în atenţia noastră secţiunea de teatru, unde au participat cinci trupe, una din ele venită tocmai din Botoşani. Mai întâi de toate, prezentatorul, elev în C.N.G.L., a menţionat membrii juriului: Anca Sigartău, Mihai Gruia Sandu, Nicu Alifantis, Virgil Ianţu. „Începem călătoria în lumea teatrului cu prima trupă!“.

Aşa că nu au pierdut timpul şi Trupa Brainstorming, din Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc“, ce a fost înfiinţată în 2006, a intrat pe scenă. Ei au reprezentat spectacolul „Extrem“ de William Mastrosimone, piesă de teatru ce întruchipează problemele cu care se confruntă femeile dintotdeauna. Victima este asaltată în propria casă de un violator. Între timp, situaţia ia o altă turnură, astfel că rolurile se schimbă oarecum. Victima se află într-un impas, în care realizează că nu poate anunţa poliţia pentru că nu are nicio dovadă împotriva răufăcătorului. Se gândeşte că acesta va fi eliberat şi va încerca să o atace din nou. Impulsurile şi şocul o împing să ia în considerare uciderea acestuia, dar, într-un final, este convinsă de prietenele ei să renunţe la această idee nebunească.

A doua perfomanţă a fost oferită de Trupa Fade Out, din Colegiul Naţional „Iulia Haşdeu“ din Bucureşti. Trupa a fost înfiinţată în luna octombrie a anului 2011. Ei au prezentat spectacoul „Encounters“. Este povestea a 5 oameni foarte diferiţi care ajung într-un conflict şi sunt luaţi la secţie de către un ofiţer corupt. A fost o piesă plină de umor ce a stârnit râsete în sală.

Au urmat cei de la Atelierul de Teatru, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu“ din Botoşani, cu piesa „Momo“ sau „Strania poveste a hoţilor de timp şi a copilului ce le-a redat oamenilor timpului furat“. Cred că v-aţi prins deja despre ce este vorba: o fetiţă pe nume Momo se confruntă cu „oamenii cenuşii“ care organizează timpul oamenilor şi îi împiedică din a-şi trăi practic viaţa. Momo reuşeşte să îi învingă şi le dă oamenilor timpul pentru a putea trăi o viaţă după bunul plac.

Trupa cu numărul 4, Midacris din Bucureşti, a interpretat spectacolul „Azilul de noapte“ de Maxim Gorki. Piesa de teatru ne prezintă un subsol mizerabil, în care nişte oameni singuri, fără casă, se adăpostesc şi se chinuie pentru a supravieţui. Printre aceşti oameni se află bătrânul Luca, care încearcă să pună viaţa într-o lumină pozitivă, îi îndeamnă să viseze şi să creadă într-o lume mai bună. El intră în conflict cu un vechi locatar, Satin, care are o perspectivă total opusă asupra vieţii. Pretinde a fi realist şi pare să fie oarecum negativist. Ceilalţi sunt în ceaţă, plini de frustrări, fără a şti ce drum să aleagă.

Ultima performanţă a fost a celor de la Limelight din Bucureşti, cu „Almost Maine“ de John Cariani. Este vorba despre o noapte de iarnă dintr-un orăşel din apropierea statului Maine. Atunci când apare aurora boreală, se întâmplă un fenomen ciudat: brusc, oamenii îşi găsesc sufletul pereche, în timp ce alţii renunţă la iubire. Acesta a fost tot un spectacol comic, care a surprins mulţimea.

Uite-aşa s-a terminat şi această seară, lăsând în urmă curiozitatea de a afla cine va fi câştigătorul, având în vedere că toate trupele au oferit spectacole de înaltă calitate.