Concert aniversar în Jukebox Avenue: Magnum Opus

Susţinuţi de cei de la Rock Fm, formaţia Magnum Opus a susţinut un concert aniversar în club Jukebox Avenue pe 3 decembrie, începând cu ora 19, pentru a sărbători un an de la prima apariţie pe scenă. Intrarea a fost liberă. Trupa formată din Mihnea Sechely (chitară), Andrei Tiu (chitară), Angelo Simonică (voce), Andrei „Mack“ Zamfir (bass) şi Geo Ioniţă (tobe) au cântat alături de trupele PhenomenOn şi Blue Pulse.

Magnum Opus sunt o trupă de rock alternativ, care s-a format în vara lui 2010. Andrei Tiu şi Mihnea Sechely, foşti elevi ai şcolii de chitară „Adi Manolovici“ şi foşti colegi în trupa Academia de Rock, au reuşit împreună cu alţi prieteni să pună pe picioare acest proiect până la sfârşitul anului 2010.

Numele a venit dintr-o joacă, când Mihnea, chitaristul trupei, căuta pentru un referat informaţii pe internet. „Magnum Opus“ înseamnă capodoperă, operă majoră şi asta i-a prins pe cei din trupă. Formaţia vine cu compoziţii proprii, dar şi cu cover-uri după marile trupe de rock ce i-au inspirat.

Seara din Jukebox Avenue a fost deschisă de cei de la Blue Pulse. Aceştia au participat alături de Magnum Opus în luna septembrie la Festivalul „Imagine“ România (festival internaţional de muzică), unde au luat locul 3. Tot aceştia au luat, în cadrul concursului Byron – Rock your Highschool, din noiembrie, locul 2. Piesa căştigătoare, numită „Ajutor social“, a fost auzită şi în această seară.

Printre piesele cântate de Blue Pulse am auzit şi o melodie inedită, intitulată „Eternele valuri“, cu versuri după Mihai Eminescu. S-ar fi gândit oare poetul nostru că va fi auzit în ritm de rock? Probabil că nu.

În continuare au urmat cei de la PhenomenOn, de asemenea prieteni cu cei din Magnum Opus. Trupele au mărturisit sincer amuzate că se cunosc între ele şi nu este nici un mister. De aceea atmosfera a fost una relaxată. PhenomenOn i-au chemat pe cei de la balcoane şi de la mese, indiferent de vârstă, să vină în faţa scenei. Uşor-uşor, fanii, dar şi prietenii formaţiilor s-au strâns şi au cântat împreună cu cei de pe scenă.

Cei de la Magnum Opus au încheiat seara, dar nu au terminat, pentru că au venit şi cu o surpriză. O tombolă la care cei mai norocoşi au primit tricouri cu sigla trupei sărbătorite. S-au dat şi premii ad-hoc, membri trupei aruncând spre public câteva tricouri după o selecţie ceva mai spontană. S-a râs, s-a cântat, s-a dansat şi, cel mai important, MagnumOpus a venit cu o piesă nouă, numită paradoxal chiar „Nouă“. Printre cover-uri am auzit: „Use somebody“ de la Kings of Leon sau „Sweet Child O’ Mine“ de la Guns N’ Roses, iar dintre piesele proprii: „Get away“, „All that I need“ şi altele care au mişcat publicul în ritmuri de rock.

Magnum Opus simte nevoia să vină cu influenţe noi, cântă din pasiune şi reuşeşte să se promoveze singură. În spatele primei lor apariţii stă foarte multă muncă. Din păcate, în ultimii ani se observă tot mai multe trupe de underground care vor doar să apară pe scenă şi uită de dificultăţile ce presupun formarea şi întreţinerea unei trupe. Magnum Opus declară că există un mare gol în piaţa muzicală românească. Totuşi, printre sutele de trupe underground, se găsesc şi talente care muncesc şi merită promovate.