Cand zic BECK nu ma refer la un fund

Cand zic BECK nu ma refer la un fund

de Luiza Butoi – redactor

Titlul nu e pus la mişto şi chiar vorbesc serios. Când zic BECK nu mă refer la un fund. BECK poate că este cel mai bun anime dintre toate care s-au făcut. Poţi să-l vezi dublat în engleză sau în limba originară (japoneză), subtitrat. Da, e un serial anime (are 26 de episoade), însă este diferit de celelalte. Ăsta cred că ar putea fi văzut şi plăcut chiar şi de oameni care nu sunt otaku sau care nu se uită din când în când la anime.

Este o serie foarte bună din punctul meu de vedere şi nu numai. Având în vedere că americanii l-au dublat, nu cred că au făcut asta doar de doru’ lelii sau că li s-a părut lor că e reclamă ascunsă la Coca-Cola.

Anime-ul ăsta chiar este ceva interesant. Este, în primul rând, despre muzică, deşi mai degrabă aş spune că este despre un puşti de 14 ani, de-abia intrat la liceu, a cărui viaţă se schimbă odată ce salvează un câine foarte ciudat de nişte copii. Stăpânul câinelui, Ryūsuke Minami, care se dovedeşte a fi frontman-ul unei formaţii rock (şi chitaristul ei), căutându-şi câinele, dă de Koyuki (puştiu’). Chitaristu’, care e un tip foarte indolent şi lejer, dar absolut genial la chitara lui, îi dă puştiului un tichet pentru mâncare de la un restaurant, în semn de mulţumire pentru că i-a salvat câinele. Se mai întâlnesc odată într-un bar şi Koyuki îi dă înapoi tichetul de mâncare tipului şmecher. Se tot întâlnesc aşa, iar drăguţu’ ăsta cu chitara ajunge să-l influenţeze pe puşti să cânte la chitară. Şi, incredibil, se ajunge la o trupă formată din ei doi şi încă trei, care ce nume are? Surpriză: BECK. Toată seria asta are în vedere încercările la care este supusă formaţia de-a lungul unui traseu pe care îl are de dus la capăt pentru a ieşi ceva. Iese, nu iese acel ceva, ideea este că tipii ăştia chiar se consumă şi nu o fac fără un rost. Desigur, există situaţii ideale, că doar sunt specifice anime-urilor. Normal, sunt şi telenovele de genul: „Oh, Violeta, ce te iubesc eu, daaa!“, ca în majoritatea anime-urilor. „Mda, nu e prea original“, ai spune. Dar spre deosebire de altele, „BECK: Mongolian Chop Squad“ este mai mult decât crezi că înseamnă la prima vizionare şi nu se pierde în episoade fără rost, doar de dragul de a mai fi făcut un episod pentru audienţă şi bani.

Sincer, pe mine nu m-a convins să văd anime-ul ideea asta cu muzica şi încercările. Îmi povestise şi cineva de el şi tot nu prea m-a fascinat. Dar, uitaţi-vă la câinele ăla, vă rog eu mult, uitaţi-vă ce moacă are şi ce neobişnuit este desenat: un câine cu petice albastre. Lăsaţi-mă în pace, dacă nici tembelitatea asta originală nu e ceva care să-ţi spună că anime-ul ăsta chiar înseamnă ceva diferit de ce ai mai văzut, atunci nu ştiu ce.