Dezreclama-te!

Dezreclama-te - ana diaconu - fotoreporter - teenpress


Dezreclama-te - ana diaconu - fotoreporter - teenpress

de Cristina Dinescu – redactor
foto: Ana Diaconu – fotoreporter

V-aţi pus vreodată magnifica întrebare câte reclame ne „rod“ creierul zilnic? Eu da. Cu sau fără sfatul „Google it!“, se ştie mult prea bine că sunt sute… sute de reclame, nume diferite, aceleaşi produse, preţuri enorme, efecte secundare sinistre…

Dacă am încerca să vedem un pic întregul tablou, cu toate micile detalii, probabil am înţelege mai bine. Gândiţi-vă la o masă de oameni, un stol, o turmă, un cârd etc., care merg, parcă sunt teleghidaţi, cu privirile aţintite în gol, cu gândurile cărora cineva sau ceva se joacă în linişte.

Ce este această adorabilă chestie care ne învârte pe degete când şi cum vrea? Este orice reclamă! Orice reclamă ne poate transforma în roboţei. De ce? Pentru simplul fapt că fiecare dintre noi este frustrat de ceva la un moment dat, iar aceste spoturi publicitare găsesc întotdeauna un punct sensibil de atacat. Noi aspirăm la perfecţiune, ele ne oferă iluzii, ne spun ceea ce vrem să auzim. Ne îndoapă cu atâtea porcării, că nici nu mai ştim ce să credem.

Cui credeţi că-i pasă dacă noi ne dăm cu capul de pereţi în cazul în care podoaba capilară nu este la fel de „moale şi mătăsoasă“ cum zicea la TV? Nimănui! Noi suntem cei ale căror psihice se îneacă din cauza aburelilor ce ne sunt servite cu găleata. Propun să ne trezim odată din credulitate, să deschidem ochii şi să vedem lucrurile aşa cum sunt ele!

Dacă încă nu v-aţi convins cât de creduli putem fi, vreau să vă mai arăt un alt tip de vrăjeală… Hocus! Pocus! Preparatus!… Dumnezeu circulă via e-mail! Am ajuns să răspândim credinţa, să-i facem reclamă prin e-mail. Realizaţi cât de grav şi penibil e asta? Iar, dacă se întâmplă să nu trimiţi vreun mail dintr-un stol dintr-ăsta, bunul Dumnezeu te va pedepsi aspru, conform micilor informaţii adiţionale. Deci aveţi grijă!

Eu, personal, vă sfătuiesc să aveţi creierele cât mai puţin spălate şi cât mai realiste! Baftă!

Recommended Articles

1 Comment

  1. E destul de greu sa te ‘ascunzi’ de reclame – sunt peste tot: la radio, la TV, in ziare si reviste, pe pereti, pe net. Exista unele obiecte de trebuinta absoluta si unele optionale. Reclamele incearca sa ne convinga sa alegem dintre obiectele necesare si sa ne indragostim de cele aditionale. Ca sa ne lepadam de efectele lor, e nevoie doar sa avem discernamant si sa nu ne bazam fericirea pe motive materiale. Parerea mea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *