A început anul, trec două zile, iar profesorii încep evaluarea elevilor. În clasă avem un coleg nou şi, din păcate, este primul la catalog.
Normal, profesorii îşi aleg „victimele“ începând cu primul elev la catalog. Băiatul respectiv era cam retras şi nu dădea semne de multă sociabilitate, aşa că am păstrat distanţa. La ora de chimie ne-a închis gura tuturor şi a pus-o şi pe doamna profesoară cu botul pe labe dovedind toată materia, am rămas uimit.
În pauză intru în vorbă cu el.
– Salut, ai reuşit să o faci pe doamna profesoară să îşi frece dovleacul astăzi (întotdeauna încerca să ne prindă cu garda jos), cum ai ţinut minte toate elementele?
– Păi am rămas corigent anul trecut şi am învăţat cu sârg.
OK, este în regulă, nimeni nu este perfect aşa că trecem mai departe. Începem în scurt timp ora de matematică. Pofesoara ne invită cu căldură să prezentăm formulele cu care putem săvârşi o ecuaţie de gradul al doilea. În câteva secunde, dragul nostru coleg se ridică în picioare şi, trăgând aer în piept, începe să scuipe toate formulele de la începutul anului, oferindu-ne chiar şi exemple de exerciţii.
În pauză revin, pentru că sunt intrigat de cunoştinţele noului nostru coleg.
– Ne-ai dat gata, prietene, se vede că nu ai stat degeaba, presupun că ţi-a plăcut mult matematica.
– Dimpotrivă, am rămas corigent şi la materia aceasta.
Să vezi şi să nu crezi, orele următoare aceeaşi poveste. Mi se pare că băiatul ăsta a rămas corigent la toate materiile.
Acum mă întreb: este necesar să ajungi într-o situaţie de genul acesta ca să deschizi ochii? Chiar nu putem isprăvi o materie fără să fim nevoiţi să ridicăm mâna la sfârşitul anului să anunţăm că suntem în situaţie de corigenţă?
Este un fenomen ce a luat amploare în ultimii ani. Nu este musai să tociţi la fiecare materie, este suficient să luaţi un cinci pentru a promova şi să vă concentraţi mai mult pe o materie la care vă descurcaţi şi vă face plăcere. Totuşi, dacă aveţi şi pretenţii, munciţi să luaţi măcar un şase sau un şapte la materia care vă pune beţe în roate.
Acum vă gândiţi „Hmmm, dacă prin nişte circumstanţe nefericite rămân corigent la o materie, voi fi socotit un prost?“. Nu, în niciun caz. Fiecare elev tinde spre o anumită materie şi dacă din păcate nu a reuşit să promoveze la una, asta înseamnă că nu este interesat de acea materie sau are probleme de înţelegere, dar prost nu este. Nu am de gând să lungesc şi mai mult articolul ăsta şi nici să vă dau sfaturi în ale studiului.
Succes în anul acesta şi try not to wind up like this guy.
ce cautzii ba aici:))?
Explica mai bine afirmatia ta, te rog.
Sunt cam nedumerit, ti-a placut articolul? te-a facut sa iti pui o intrebare?
cred ca nu e vorba de invatat (tocit) aici . e vorba de atentie. cu un minim de atentie la ore poti promova fara probleme , fireste daca nu esti obraznic sau chiar nesimtit pe alocuri. si mai e faza sa-i faci pe plac profesorului , bine nu sa fi un pupincurist dezonorabil , dar macar ,cum am mai spus ,sa nu fi nesimtit.